Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 29 juni 2016

Blommar just nu.

Magnolian Susan kan visst hålla på och blomma med enstaka blommor större delen av sommaren.

Å vad jag har gått och tittat på denna planta Och kunde ju för mitt liv inte komma på vadet var jag planterat.Men nu vet jag kollade i mina sparade listor och hittade namnet.
Corydalis omeniana.Tur jag sparar beställningslistor.

Äntligen blommar nästan alla lökarna som jag sådde och satte ut här i lunden.
Vita krolliljor lyser under hasselbusken på kvällen.



Blåklocka
Pink octopus
En ovanlig blåklocka.Den har prickar inuti den öppna klockan

Klätterrosen White Nights.
I år frös den inte ner som den annars brukar

Dom första av mina Liljor som blommar.Har för mig att den heter Loolypop.

Vit perenn doftviol.Tycker den är så söt.
Blev lite mer gula vallmon bort tagna i dag .Snart har jag gått över alla rabatter.Men mina armar ville inte mer nu.Så fortsättning följer i morgon.

2 kommentarer:

  1. Ibland blir man verkligen överraskad av sina växter. Eller så är det så enkelt att man glömt vad eller var man satt för nått.....
    Idag klippte jag gräset i förträdgården och då upptäckte jag att b land alla mina buskar där ute så äer det faktiskt en grön & gulbrokig fläder som växer - och har blivit riktigt stor. Ungefär 80-90 cm hög...ovh jag som varövertygad om att den var död!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut hos dig! Vit krollilja står på min ha-lista. Inte lätt att få tag på. Den ovanlga blå klpckan var jätte fin!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.