Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 juni 2016

Hoppas på regn idag.

Det blev lite tomt efter att jag grävt bort massor med ogräs.Så jag hämtade lite pynt och fixade lite runt  rosen Bakom rosenbusken står en Japansk buskpion som inte behagar blomma i år.Och när jag kände hur dålig jorden är där så kan jag förstå varför.
Det fanns ju en liten risk att det kunde bildas åska idag.Vi vattnade en del av trädgården i går kväll men det behöver komma mycket mer.
Vit brunnäva.Den är himla söt.
En av de få Aurikler jag har kvar.Denna har jag inget namn på.Fick ju rotlöss i alla krukorna med Aurikler.Den här stod för sig själv långt ifrån de andra så den klarade sig.

3 kommentarer:

  1. Ditt gullregn får mig att sucka av avund! Ibland undrar jag om jag inte tom gillar den bättre än blåregnet. (Det får vi tala tyst om för att det är nästan som att svära i kyrkan.) Jag har ett ställe ännu i trädgården där jag kanske skulle kunna klämma i ett gullregn...hm...tänk OM???!!
    Har du fått något regn?
    Ha't!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom några droppar men det blev inte blöt av det lilla som trillade ner.
      Klart du ska ha ett Gullregn.Det doftar underbart.Satt ju ett Blåregn förra året .Trodde det dött i vinter men så plötsligt börjar det slå ut.Blir glad av sånt.
      Ha det fint.

      Radera
  2. Har också ett gullregn, men det blommar dåligt. Fast jag kan inte såga ner det för jag fick det som ett litet skott av min numera avlidna väninna och f.d. granne. Grävde ner det vid infarten, men sen dess har det byggts ett garage bredvid så under många år fick den ingen sol alls. Numera är den högre än garaget så några blommor blir det, men jag hoppas naturligtvis på fler. Idag har jag också rensat, kantskurit, lagt på grus och så donat lite med dekorationer. Nu tror jag att det är dags för lite vila innan middagen ska börja lagas.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.