Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 2 juni 2016

För varmt för att gräva.

Hade ju tänkt gräva ner de två rosor som är kvar ,men det är för varmt och min hand värker efter gårdagens grävning.
Börjar att kunna känna när det är dags för en vilodag.
Titta på den här Bergvallmon nog är den vacker med tre blommor utslagna på samma gång.
Den där färgen är ju bara så vacker, kan knappt sluta se på blommorna.

Och här en av mina nya rosor nedgrävd och de två Alunrot som jag köpte på Zeta.Tror det kan bli ett vackert blickfång här när allt har växt till sig lite.
Det är ju en början på det som jag planerat att göra med rabatterna.Byta ut växter som sniglarna gillar mot sånt dom inte rör.

2 kommentarer:

  1. Synnerligen smart tänkt att plantera sådant som de rackarna inte går på. Men Hosta kan jag själv inte avstå ifrån. Det har sniglarna och jag gemensamt. Det gäller bara att vara ett steg före...;-))!
    Ja, det är varmt. Inte så bra gräv-väder precis. Själv har jag äntligen fått växthuset tvättat och imorgon får det bli inredningen.
    Rosorna är makalösa i år!. Kan du inte gräva sent på kvällen?

    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Bergvallmon har ju så underbar blå färg, den går nästan inte att beskriva. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.