Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 4 juni 2016

Gullregn.


Oj oj så mycket som blommar nu.Nu hinner jag inte med.Har jobbat hårt idag och äntligen fått ner de två sista rosorna i jorden.
Och där har jag mer jobb för fy vilken uselt dålig jord det var där jag satt dom.Måste jordförbättra ordentligt där.
Så nu fick jag lite mer att göra.Har nog mycket jord i komposterna som jag kan använda och kanske får jag köpa lite kogödsel och barkmull.





Aklejorna blommar överallt.

Syns att vi har torka Sniglarna har gått under jord och lämnat Hostan med hela fina blad.




Min första ros som slagit ut.Vet inte namnet.Den fanns här i skogskanten när vi flyttade hit.
Har den i kruka nu för det är en rackare att skicka upp skott överallt.Får gräva bort fortfarande fast det är flera år sedan jag tog bort huvudplantan.
Men den är så vacker och doftar underbart.

Och se här vad som börjat blomma.Är ju länge sedan jag köpte dom här och den hade ju knoppar redan då.Såg ut som små tussar.Och så nu med värmen satt dom fart att börja växa.Tänk i morgon kanske alla stora är utslagna


Den ena rosen som jag satt idag.Det här är rosen Jacqueline de pre'


Och här den andra.Rosen Stockholm.
Hade ju hoppats på lite regn i går när kallfronten drog förbi.Men det blev bara några droppar.Vi behöver verkligen regn nu för marken börjar vara snustorr.
Men allt regn verkar falla över Europa just nu med hemska översvämningar.













1 kommentar:

  1. Härliga bilder...och du, några droppar vore välkomna här!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.