Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 19 juni 2016

Ibland får man vänta

Det har jag fått när det gäller denna Iris.Flyttade på den för 3 eller fyra år sedan .Då slutade den att blomma,men så i går när jag var på jakt efter sniglar så står den där Fulla av regndroppar och så vacker.Så den har nog bara tjurat lite några år och när inte det hjälpte så började den blomma igen.
Den fick några berömmande ord så jag hoppas nu att jag är förlåten för flytten.


Och så den här Auriklen som är en av få som finns kvar men den råkar vara en favorit.

Stromboli.
Titta så fint det blir med vattendroppar i blomman.
Kollade på mina andra hemsidor efter namnet och suckade lite av sorg över alla dom som dött för mig.
Eller rättare sagt så har jag fått kasta dom då de blev fulla av rotlöss.Hade redan sanerat krukorna en gång tidigare men lössen kom tillbaka.
Tittade på bilderna och jag hade ju så många vackra.Vill du se så ligger sidorna under Header.Finns två sidor med bara Aurikler.

1 kommentar:

  1. Visst är det sorgligt när så tråkiga saker inträffar att man måste sanera hela beståndet.
    Jag har tittat på alla de fina du har haft. Men, nu vet du vad som kan drabba dem. Skaffa nya och se till att rotlössen inte får fäste. Mitt "heta" tips är att plantera ut alla efter blomningen.(Jag tror att du har förvarat dem frostfritt i källaren? Eller kanske har jag fel?) Så gör jag med violerna. När de har blommat klart har jag planterat dem i lite skuggigt ställe i en egen pallkrage fullt att fin, frisk jord. Först på våren/vårvintern, när de börjar visa livstecken tar jag upp och krukar dem. Vinterkylan tar död p många plågoandar.

    Irisen är jättefin också. Själv har jag nästan inga.



    Ha det gott
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.