Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 17 juni 2016

Jobbiga men två roliga dagar.

Hos den här lilla sötnosen var vi igår.Hans pappa vårt äldsta barnbarn har efter två års studier tagit sin examen och det skulle firas.Han har läst till VVS-ingenjör och fått jobb direkt som han började i måndags.Så det var stor glädje i familjen.
Bilden blev suddig Men den får duga .Inte lätt att fota en kille som far runt och är nyfiken på allt.Min kamera såg spännande ut så den hade han gärna tagit hand om.
 Här var det tänkt bli en bild på William och hans katt men dom fick fart åt var sitt håll så det blev misslyckat.

I Onsdags var vi till Valdemarsvik för att hälsa på R:s äldsta bror .Tyvärr så har han cancer som verkar kommit långt i hans kropp..Han var utmärglad. Men han orkade följa med till Fyrudden och vi bjöd på mat där.
Med var också R:s syster och hennes man.
Skit med den där cancern, men han sa så att han tyckte det blir skönt att få sluta nu.Jag är ju 84 år och ensam så det är inte mycket att leva för.Och han har ju ont  inte alltid tabletterna hjälper.
Han hade väntat på oss och längtat att få träffa oss igen.Men det är inte mycket vi kan göra.Vi håller kontakt via telefon.

Äntligen har jag gjort i ordning den här lådan och planterat lite växter.En vit Luktviol och några plantor Ormskägg.Och så två plantor med Solhattar .Mörkt Rödorange

Vi fick äntligen lite regn i går.7 mm.Det hade gärna fått komma ännu mer.Får se hur det blir i morgon.Hoppas på en riktig rotblöta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.