Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 10 juni 2016

Min favoritfärg.

Nog blir man glad när Vallmon blommar i min favoritfärg.Och där den står där har jag inte planterat den.Den har gjort ett eget val av växtplats och det får helt klart godkänt av mig.
Har städat och gått och väntat på det där regnet som skulle komma idag.Ser att det kommer några stänk nu.Men jag har vattnat och fyllt på i vattentunnorna i hopp om att locka ner lite mer.
Fast dagen är ju inte slut än och barnen har skolavslutning idag så jag ska väl inte önska dom regn .
Men fy så kallt det har blivit.

Får väl bli en tur till framåt kvällen med vattenkannan.Man kan inte få allt man önskar sig här i livet.

2 kommentarer:

  1. Visst är det vackert med den där korallfärgen. Jag hade också sådana under några år och nu har de försvunnit??
    Jag fattar nada när meteorologen basunerar i tv att "nu stabiliseras vädret igen"? Vi har fått max 1 mm på flera veckor så att nog tycker jag att vädret har varit stabilt rätt länge ;-)))!
    Ha de!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. De är ju helt underbara! Älskar Vallmo och längtar tills de slår ut här hemma.
    Önskar dig en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.