Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 26 juni 2016

Värme och sedan regn.

Nu börjar dom blomma den ena rosen efter den andra.Här är det Louise Odier som lutar sig 
mot Paradisträdet.Mmm så gott den doftar.
Vaknade i morse av att det kom en kraftig regnskur.Gårdagen var ju så varm att det var svårt att stå ut. Klarar inte hög värme längre.orkar knappt röra mig.

En namnlös fin gul ros.

Mme Plantier har liten aning av citron i sin doft.

Och så den första av de fyra rosorna som jag köpte på Zeta.Så ljuvlig.
Den är Remonterande.

Knopp i två till ska bli så spännande att se om de blir lika fina som bilderna visar.Det blev i alla fall den här.

Ännu en namnlös gul ros.Den håller på och blommar till hösten.

Den nya Klematisen som jag köpte på torget.Letat efter namnlappen men den vill inte bli hittad.Men den verkar trivas växer och sätter nya knoppar.
Vi var hem till dottern på Midsommarafton. Då fick vi träffa hennes sambos barnbarn.Två fina ungar.

2 kommentarer:

  1. Er det ikke herlig når rosene slår ut?
    Ha en fortsatt fin midtsommer!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina rosor du har. Det är en underbar känsla om de trivs och frodas. Själv "visste " jag inte att jag hade betydligt fler än tre...hehhee! Men, det är bara för att i år tycks de trivas så bara att jag lägger märke till dem ;-)!
    Klematis, tycker jag, är svåra att namnbestämma så där via bild, men klämtar det några klockor i hu'vet om jag säger 'Ville de Lyon'?
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.