Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 12 juni 2016

Vilken luring.

Men mig lurar du inte.Fjällbruden har varit på lite skojhumör och skickat upp sin blomklase mitt i en Lammörons planta.Växter kanske har lite humor trots allt.
Håller på med ett evighets jobb i trädgården Tar bort alla engelska gula Vallmo som växer precis över allt .Och mitt i andra plantor.Så nå är jag lite trött på dom och i år är det hur många som helst.
.Och så åker det bort lite ogräs med av bara farten.men blev lite trött nu så fortsättning följer i morgon.

1 kommentar:

  1. Hej, här dras det också upp gula och orange Vallmor för fullt. För några år sen kördes en hel skottkärra bort med dessa plantor. Jag hade förhoppningen att det endast skulle dyka upp enstaka nya exemplar... Men nej, de finns som du säger, överallt. Jag drar upp så fort jag ser en planta. Men plötsligt lyser det ibland alla perennerna! De är ju egentligen fina, men passar inte i min rabatt.
    Ha det gott, och ja, vila måste man ibland!
    Hälsningar Lena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.