Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 2 augusti 2016

Fy för Liljebaggar.

Fy så många liljebaggar jag tog livet av i går.Dom äter ju upp liljorna.Så äckligt med deras bajs som larverna ligger i.Har en lilja som håller på och ska börja blomma nu och de har även varit på knopparna.
Den här och nästa har klarat sig ännu så länge.Får lov att gå nu ofta och kolla och döda så många jag hittar.
denna heter Sheherzade

Den här har jag haft länge men vet inte vad den heter. 

Börjar sakta bli bättre i ryggen men får bakslag så fort jag försöker göra något.Får försöka ha tålamod och vänta ut eländet.Virkar lite läser lite tittar på serier  på Netflix.Så jag håller mig sysselsatt.
I dag ska jag till frissan och klippa mig lite.Håret blir svårt att sköta när det blir för långt.Har så där fint babyhår.Lite självfall men det ligger ju inte som man vill.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vet inte om den rosa änglatrumpeten doftar. Blev väldigt nyfiken nu. Ska sniffa nästa gång en knopp slår ut :D

    Jag åt middag med min före detta chef för några veckor sedan. Hon har börjat hälla myrr på sina liljor för att slippa baggarna. Jag testade också. Det såg ju ut som om de hade fått ett rejält anfall av mjöldagg, men jag har inte sett några baggar sedan dess. I vår ska jag hälla på lite myrr så snart liljorna börjar visa sig.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset.Det ska jag prova nästa år.Man blir ju så sur på dom där rödingarna.
      Kram/Gunsan.

      Radera
  2. Du har så fina Liljor synd då om "baggarna" ska förstöra dem bra då att få fina tips att slippa dem.Än så länge har jag sluppit dem vilket jag gläder mig åt.Ha det gott och hoppas att dina ryggbesvär blir bättre./Margareta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.