Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 21 augusti 2016

Grävjobb.

Har gjort ett länge tänkt jobb idag.Grävt bort massor med frösådda små plantor och ogräs.
Sedan satt jag ner en Rododendron som stått i kruka sedan i våras.Och sedan en lågväxande rododendron med ljust gula blommor.Även den har stått i kruka sedan i våras.Den första Rododendron med vita kanter på bladen har jag inte en aning om vad det blir för färg på blommorna.
Finns mycket mer som ska bort.Jag har tänkt att det ska bli en rabatt för bara surjords växter.

Och så har Gentianan som står under Gullregnet börjat blomma.Gillar den här som är så fint prickig.

Gissa om dom här verkar att trivas i den stora krukan Tillsammans med en lönn.

Och i växthuset har jag en nunneört som frösått sig där inne.Har tre stora plantor som är så fina.Ska se om det går att lirka upp rötterna mellan plattorna och sätta ut dom i min lilla lund.

2 kommentarer:

  1. Blir riktigt glad att "höra" att du gräver!!! Då är din kropp någorlunda ok:-)!
    En surjordsrabatt är fin eftersom det är mycket man kan ha i en sådan - och inte "bara" roddar :-)!
    Den där gula nunneörten är en relativt jobbig plåga hos mig. Den kommer överallt. De äldre kan till och med vara lite jobbiga att gräva bort. Men, om den inte besvärar dig så visst är det en glad "prick" med sina lysande blommor och friskt daggiga blad.
    Lycka till med "grävet" och tänk på att akta ryggen!

    Ha det fint!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Jag har också sådana där jobb i trädgården, som jag går och tänker på - just nu en 'fulhörna' där jordmånen består av lera och sten. Får kanske bli marktäckare med kort rotsystem - gör en del tester och funderar vidare. Det är lite av trädgårdsdrömmar, som är väldigt trevliga egentligen.

    Var försiktig med ryggen!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.