Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 24 augusti 2016

Jobbar vidare i trädgården.

Jaha så så blev det.Amaryllis som har tagit fel på tiden.Vilka fina färger den fick nu i det här ljuset.Då den blommade i Julas var färgerna mer pastelliga.

Fortsatte ute lite igår men passade även på att njuta av det fina vädret.Men den här lönnen satte jag ner i samma rabatt som Rododendron och Azalean. Hoppas nu den kommer att trivas där.

Och titta vad jag hittade när jag började rensa ogräs nere i fulhörnan och så tog lite i rabatten där.En Julros som tänker blomma nu.Gör ju inte ett dugg.Så välkommen.

I samma rabatt har jag en vit(jaha där försvann det namnet ur mitt huvud)Kommer kanske på det senare.Nu kom det Sköldpaddsört är det ju.
Är det så för er med att plötsligt är ett namn borta .Och om man tänker på något annat så bara dyker det upp.Blir lite irriterad men inte mycket att göra åt det.

Så vacker Höstanemonens blomma är precis innan den öppnar sig helt.Hänger som en klocka men solen lysande på sitt nickande huvud.
Ska för söka göra lite mer ute idag, men är lite orolig för min hand ser hur handleden svullnar mer och mer för var dag som går.Hoppas jag får tid för operation snart.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen trevligt när man upptäcker att en del växter blommar om - och verkar trivas efter den här torra sommaren. Fast nu har vi haft regnperiod i en vecka med enstaka dagar med fint väder. Idag verkar det bli en sådan, igår kunde man inte gå ut och göra någonting alls. Så idag fortsätter städandet ute.....
    När jag såg din lilla japanska lönn kom jag ihåg att vi (diskuterade det hela med gubben faktiskt) skulle gräva upp en rödbladig jap.lönn från murrabatten där den växt länge men inte trivts och plantera den i en stor kruka som jag sen ställer i växthuset. _Det kanske blir väl soligt, men just nu fram till våren bör det gå bra, Ska ställa i den i skydd av andra växter.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju ett bra sätt .Gör det.Sedan om det blir för varmt och soligt så sett ut krukan på en halvskuggig plats.Och blir det en torrperiod så är det ju lätt att vattna.Har märkt att lönnen inte vill ha det allt för torrt.
      Kram.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.