Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 29 augusti 2016

Nu är det gjort.

Nu så är det nystädat i växthuset.Och idag på morgonen så har jag plockat in dom fetbladsväxter,kaktusar och lite annat som nu får stå där tills det blir frostvarning då åker det ner i källaren



Har två stycken pelargoner kvar som sedan ska även dom förpassas ner i källaren.
Det här är en hängpelargon som heter Royal black rose.Färgen är verkligen svart-röd.
Har pratat med sonen och han tar gärna emot mina blåbärsbuskar och hallonplantor.För nästa år ska jag inte ha en massa krukor som måste vattnas.Fick nog i år.Måste göra trädgårdsjobbet lättare för mig att sköta.


2 kommentarer:

  1. Så söta dom är kaktusarna för att inte tala om Royal Black Rose! Jag nästan funderade på att sätta pålite värme i växthuset så kallt som det varit de senaste dagarna.
    Skkön känsla när det är nystädat och fint i växthuset.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Duktigt av dig! Själv väntar jag tills de sista tomaterna åker ut.
    Kaktusar kan ju bli en riktig vurm med dess säregna livsform. Och, när de blommar är det ju något exceptionellt!
    Din pelargon ser läcker ut med de mörka blommorna.

    Ha det gott/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.