Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 12 augusti 2016

Rensat ogräs och planterat.

Den här veckan har vi varit i farten och hunnit med ganska mycket.
R har putsat fönster i dag ,själv har jag rensat ogräs och planterat ut en del Alunrot som jag haft i krukor.Och en blåsippa.Jeffersonia ljusblå.
Den brokbladiga lönnen på bilden ska även den ner i jorden,men det får bli i morgon.
Nästa år får det bli mindre med krukor.Den här torra sommaren har jag fått vattna flera gånger varje dag och det orkar jag inte hålla på med.

Den här kaktusen var verkligen blomvillig.Tredje gången nu som det kommer nya knoppar.

Måste försöka hitta namnet på den här vildpelargonen.Nu har första blomman börjat visa sig och den är så läcker.

Den blå bolltistelln är verkligen blå i år.

Strålrudbeckian blir bara större för varje år.Verkar trivas där den står.

1 kommentar:

  1. Vi har också fått regn - först 6 mm i går natt och så 2,5 mm i morse då det var ett sånt där perfekt trädgårdsregn. Alltså mycket fint, nästan bara dugg, men länge!
    Jag hade tänkt klippa gräset idag, men precis då kom det en liten skvätt till. Alltså får det vänta tills i morgon. Men klippa då måste jag, för nu har det börjat växa!!
    Din brokbladiga lönn i kruka såg verkligen läcker ut. Jag tror faktiskt jag ska gräva upp min rödbladiga japanska som växer i murrabatten i sätta i kruka. Den blir aldrig större, snarare så blir den mindre för varje år.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.