Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 27 september 2016

Kommer att sakna det här.

Att ha massor med krukor placerade över allt.Men sommarens torka och bärande av vatten fick mig att bestämma inte fler krukor nu.


Men jag kommer att sakna det.Men bäst att lyda kroppen.och  i år har det varit ett skitjobbigt år.Hoppas nästa år blir mycket bättre.Och att vi får regn snart så växterna hinner drick sig mätta innan vintern kommer.

6 kommentarer:

  1. Ibland måste man se sina begränsningar! Jag har oxå nästan gett upp och i många krukor har jag planterat lökväxter, perenner som inte behöver behandlas som bebisar! På altanen har jag 10 krukor med Rosenstav som klarar sig själva hur länge som helst utan vatten. Taklök är alltid bra!
    Men denna sommaren har varit så jäkla torr och nästa år blir det säkert mer normalt!?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gör precis tvärtom! Har härom dagen planterat 10 hyacinter och 10 tulpaner i en stor kruka som jag ska ha i växthuset, men jag har 60 tulpaner till som jag nog ska ha i krukor också. Det är betydligt bekvämare och så blir dom - förmodligen - inte uppätna!!
    Hoppas du nu har sluppit värken och är på bättringsvägen, men ta det lite lugnt till att börja med!
    Håller med om att det är jobbigt att bära omkring vattenkannor överallt, speciellt när man inte kan eller får bära. Men det är ännu värre att vattna med kannor i trädgården, det förslår ju ingenting!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig. Fast här var det besvärligare förra året. Vet inte om vi hade ännu fler krukor då, eller om det var för att växthuset också vattnades för hand. Så här års tänker jag alltid att jag ska dra ner på antalet växter i kruka - men hur väljer man? Vill ju inte kasta en endaste ...

    Kram och trevlig helg!
    Linda

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har ju inte dina besvär... Men jag är inne på samma linje: Inte så många krukor nästa sommar här heller! Visst... det har varit otroligt torrt... Men ett kånkande med kannor, dragande med vattenslangen tar musten ur en. Så jag har lovat mig själv att inte ha så många nästa säsong. Och då hade jag ändå mindre antal än förra sommaren!
    Krya på dej och ha en fin helg!
    Lena i Blekinge

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan jag gärna hålla med om! Vattnadet har tagit två timmar per kväll, fast jag använder slangen att bära är alldeles för tungt. Tänker varenda år att jag inte ska ha så många krukor, men det blir fler ändå. Kanske nån bär hit...
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Jag förstår precis vad du menar. Det är jättefint med krukor men fy så jobbigt när torka råder!
    Ha en fortsatt fin vecka.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.