Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 10 september 2016

Sakta sakta.

Och en vacker ros fick jag även se bland vissna växter.Den här är jag så glad för med den färgen.Vet inte vad den heter.
Så fint Fikonbusken har blivit .Det var ju helt dött trodde jag men så började det slå ut nere vid roten och nu ser det ut så här.
Och så får man se något som lyser vitt bland andra vissna växter.En Malva som blommar igen.
Fåglarnas bidrag till trädgården.Den växer bredvid gräset på nästa blid..
Gräsen är också sena med sina vackra vippor.
Höstastrarna är lite sena i år.Kanske det beror på torkan.
En liten bit i taget.Snart så kommer blommorna att slå ut på Blåregnet.Men än så länge är dom mera lila än blå.

Vilka underbara dagar vi har sommar igen.Vi njuter för fulla muggar på altanen.

Bara en vecka kvar nu sedan blir det operation.Sedan blir det till att vänta på en ny tid för nästa operation.När det här året är slut då hoppas jag att handen har börjat återhämta sig.Och att sista besöket på Mälarsjukhuset är gjort.Och att mamografin visar att jag är frisk.Blir det så kan man börja se framtiden an.
Hoppas hoppas.





2 kommentarer:

  1. Väldigt vacker sensommar/höst vi har. Man får verkligen passa på att njuta av allt. Lycka till med operationen nu.
    Ha en bra vecka /Lotta

    SvaraRadera
  2. Tänk så det blommar hos dig trots den torkan du har haft! Blåregnet tycker jag aldrig Min heter 'Amethyst Falls')blir blått utan alltid åt lilahållet - hos mig. Kanske beroende på sorten.
    Nu håller jag alla tummar för att du äntligen ska få ordning på din hand! Det låter så otroligt orimligt att behöva gå och ha det så som du har haft det så jättelänge!
    Nu jäklar ska handen bli som förr: Arbetsduglig och fin :-)!
    Ha det bra! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.