Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 4 september 2016

Skynda,skynda.

Går hit och kollar läget nästan varje dag för att se om inte blåregnet börjat blomma ännu.
Inte långt kvar nu tror jag.

Nu ser man hur knopparna blir större för varje dag.

Ska bli så roligt att få se det blomma.Nu får det inte bli kallt dom närmaste veckorna.
Det har jag bestämt.

Tänk idag har jag gått en promenad för första gången sedan i våras.Nu får det lov att bli lite ordning på torpet igen.
Måste ju hålla min diabetes  i ordning.Får vara slut på slarvandet nu.

3 kommentarer:

  1. Hoppas blåregnet hinner slå ut innan kylan. Det var bara plus 10 grader i morse.

    Jag har börjat promenera varje måndag med ett gäng. Det är bra att ha en bestämd dag och tid annars gör jag som du - slarvar.

    SvaraRadera
  2. Hoppas, hoppas att blåregnet hinner slå ut. Jag har också varit usel på att promenera sista tiden men det skall bli ändring här också. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Det är trevligt med ett blåregn som remonterar, det gjorde det jag hade tidigare också. Även om det inte blev lika många blommor som på våren.....
    Det är likadant här med prommisarna. Visserligen är man ju tvungen att gå lite med Santos, men det är inte förrän trädgårdsjobben läggs ner som det blir långa promenader på andra delar av Gotland. Tills dess är det bara dom vanliga rundorna - och det är inte riktigt lika kul, varken för Santos eller oss!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.