Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 1 september 2016

Vårblomma.

Nu har den här vivan börjat blomma.Har ju haft den i kruka sedan i våras men så planterade jag ut den för några veckor sedan och det blev den tydligen glad för.Även kompisen till höger har någon blomma men sniglar och tvestjärtar går hårt åt dom.

Stenkyndel.
Blev inte så bra bild men det blåser och då blir det svårt.

Sen fick jag se att även den blå Gentianan blommar under Gullregnet.
Det här är en växt som jag tycker mycket om.

Hade besök av vår förra grannfru igår.Bjöd på en kopp kaffe och skvallrade ett par timmar.
Alltid trevligt.

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin gentiana! Vet du vad sorten heter? Har inte sett så ljus eller mönstrad tidigare. Mysigt med kaffekalas - alltid härligt att få umgås på det sättet. Själv ska jag i väg med min grannfru i morgon och förhoppningsvis testa på att få dreja.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    De där "vårvivorna" är fantastiska! Ibland har man, så som du just nu, förmånen att få en andra flor så här dags och då brukar blomningen hålla i sig rätt länge eftersom nätterna blir lite svalare, vilket de gillar.
    Nu är det också höstgentianornas tid. Vilken fin sort du har. Otroligt vacker.
    Jag försöker i möjligaste mån mota avunden vid grinden, men när jag hör att du haft det mysigt med din grannfru kan inte hejda min avund. Så roligt det måste vara. Min närmsta granne hälsar inte ens på mig - har inte gjort det på 17 år!

    Ha det fint!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men Anja vilka tråkiga grannar.Så hade vi det när vi först flyttade hit.Men nu är damen änka och mycket ensam och så pratsugen.Jag stannar alltid och växlar några ord med henne.Grannfrun som var här på besök var inte alls sån utan kom över med en kaka hon bakat och hälsade oss välkomna .Tänk så olika det är på människor.
      Kram.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.