Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 13 oktober 2016

Höstbild

Ja nu så är det verkligen höst.Men fortfarande har jag en kruka med pelargoner står ute.den får stå där tills frosten tar den .Har tagit skott av den som nu står i källaren.
I den andra krukan är det en ros.Fick ett rotskott av dottern det blir vita blommor som ser ut som Nejlikor den är jättefin.Har börjat plock ner ifrån växthuset till källaren.Tar bara en kruka itaget då jag inte kan bära med den opererade armen.Dom tyngre ska jag be maken om hjälp med.

3 kommentarer:

  1. Hur går det med handen, börjar den bli bättre? Så skräpigt ser det ju inte ut att vara precis. Tvärtom faktiskt, riktigt snyggt!
    Jaså, du bär bort växter från växthuset - jag bär in och hoppas på att allt ska överleva. Ska väl göra nåt med bubbelplast också, men än så länge är det bara en värmefläkt där inne och det blommar för fullt. Alströmeriorna och hibiskusen har kommit igång igen, doftliljorna kommer det nya blommor på hela tiden, cyclamen och alla (bara 4 st) blommar för fullt så det är riktigt trivsamt. Igår kväll tände vi en massa ljus och satt där inne ett tag efter middagen och innan jag gick en runda med hunden för att få se hur det hela såg ut från vägen.
    KRAM
    Susie
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. "Alla" skulle vara pelargoner, men det ordet glömde jag visst! *fniss*
    Susie

    SvaraRadera
  3. Tack för att du frågar.Handen är jättejobbig.tror att jag kanske fått inflammation på ett ställe i handleden.Där benet är kapat där gör det bara ont om jag gör en tokigt rörelse.Men i handleden där är det inte kul.ska till sjukgymnasten på onsdag så då får hon kolla och så kanske hon kan be läkaren komma och titta på mig.Dom är i samma korridor.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.