Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 19 oktober 2016

Lite ögontröst till mig

På väg till sjukgymnasten tog vi en tripp till blomsterlandet.Hade bonus att handla för.
Blev den här krukan och växten .Bilden blev lite suddig tyvärr men den får duga.
Hos sjukgymnasten fick jag en kompressionshandske.Hon tyckte inte om att jag var så svullen i både arm och hand  så jag har även en strumpa upp över armen.Och det som är så himla smärtsamt är att nerverna i handleden eller i huden runt handleden är så himla irriterade att hon sa att varje gång jag kommer mot så skriker dom RÖR MIG INTE.
Det hette något väldigt krångligt namn som jag inte kommer ihåg.Hoppas bara att det blir bättre sedan.

Den här krukan hittade även den vägen ner i korgen .

Plus den har växten.
Aloe cosmo Green Pearl.

En  Haworthia

Spider White.
Växter som inte behöver vattnas så ofta den här tiden på året.

3 kommentarer:

  1. Låter väldigt smärtsamt och jobbigt!
    Då är det liiite kul att kunna komma hem med en fräsch växt! Håller verkligen tummarna för dig så att du slipper snart det onda.

    Hoppas så innerligt att du kan sitta och njuta av en film eller bok eller go musik!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt. Hoppas växterna piggar upp en aning och att du kryar på dig
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så besvärligt du har det med din åkomma men hoppas att det snart ska bli bättre och lite ögongodis i form av fina växter får vi hoppas ska göra att du tillfrisknar fortare.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.