Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 16 oktober 2016

Några tappra.

Det kommer en till.Vilken lycka.
Var runt och vattnade en lönn .en Rododendron Och en liten som jag tror  är en rododendron.
Vill ju att dom ska klara vintern.

Hittade en planta vit Gurkört.Fanns en blå också i närheten.

Och en Vädd det är ganska ovanligt att se dom nu i mitten på Oktober

Min härligt gula Ginko.Den får så solgul höst färg.

Det här passade bra tillsammans.En rödbladig Lönn och en ganska mörk Kärleksört Och naturligtvis den gula Ginkon

Julrosen har öppnat sig lite mer.

Och så denna lilla Vallmo som lyser som en sol där den har hittat upp mellan plattorna.

1 kommentar:

  1. Det är helt otroligt vad dom tål mycket dom stackars växterna, Just nu får dom utstå den värsta torkan som i alla fall vi har haft. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.