Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 22 oktober 2016

Tiden går så fort .Snart är vi där igen.

Jo jag vet det är långt kvar.Men man kan ju drömma lite ändå.För jag drömmer om att nästa år då ska jag kunna göra allt som jag inte kunnat i år.Å jag har så många planer så om jag bara kan förverkliga hälften av dom så kommer jag att bli så nöjd.I höst får jag lämna allt som det är till i vår.
När man ser ut nu så kan man inte tro att det ser ut så här i min lilla lund.Där är så vackert på våren Med en massa olika sippor som blommar och Hundtandsliljor.
Hoppas den här överlever ute nu i vinter planterade ut den efter att den blommat i växthuset.
Idag får vi ganska bra med regn Och det behövs.Hoppas det blir så pass att alla vintergröna växter hinner dricka innan det blir vinter och kallt.

4 kommentarer:

  1. Ja du har så rätt, snart är det nytt år och ett nytt trädgårdsår igen. Nu blir det tid att börja planera inför våren för man längtar ju alltid till något nytt och förändringar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Så är det. Tiden går skrämmande fort och även om man kanske kan bli lite smådeppig över mörkret nu så har det sin poäng att tänka som du: Snart är vi där igen! I ljuset och växtligheten!
    Hoppas att du börjar känna dig bättre och kan börja använda din hand som vanligt:-)!/Anja

    SvaraRadera
  3. Vad är det där blåa för vansinnigt vacker blomma!? Kan väl inte vara hundtandslilja..... I vilket fall som helst så måste jag nog skaffa mig en sån till växthuset - om den går bra där?
    Och visst går tiden så otroligt fort nu för tiden. *Fast dom grå trista dagarna kan gå jättesakta, men veckorna och månaderna.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en Gentiana.Visst är det en härlig färg.Den går säkert bra i ditt växthus.Den blommar ju så här fint i mitt.Köpte den i en växtbutik för två år sedan men kommer inte ihåg sort namnet.Kram.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.