Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 3 oktober 2016

Utan TV och Internet.

Efter en helg utan TV och internet så har vi fått båda fixade i dag på morgonen.Det var vår box med inkommande signal från statsnätet som hade gått sönder.Men nu sitter där en ny som blinkar så vackert mot oss.Jisses när sånt här händer så märker man hur beroende man blivit av nätet.
Titta på den här söta krokusen som maken hittade i gruset.Hur har den kommit dit?
Kanske fåglarna.Och där inne sitter en blomfluga och har tagit skydd från den kraftiga vinden som var då jag fotade.


En Aurikel som blommar om nu i höst

Och i växthuset har jag en till som tror att det är sommar ännu

Och den röda Hibiskusen levererar den ena blomman vackrare en den andra.


Ute har nu Höstastrarna kommit igång.Tog lite lång tid på sig i år

 Dom här dagarna som vi varit utan internet har jag läst och läst.Tagit mina smärtstillande tabletter ,sovit en stund och sedan fortsatt att läsa .Som tur var hade jag hittat några riktigt bra böcker.På fredag ska jag få ta bort gipset och stygnen,då hoppas jag att mycket av smärtan försvinner

2 kommentarer:

  1. Det blommar så fint hos dig! Att ha så snälla pippisar som sår fina höstkrokusar är ju helt underbart! Visst är det märkligt att det ¨år att leva utan tv och internet i ett
    par da'r;-)?!Vårlommande växter får då och då för sig att ta en blomning även på hösten.!
    Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera
  2. Fint! Här blommar också Hibiskusen:)
    Lycka till med gips borttagningen!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.