Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 18 november 2016

En dag att minnas.

Gårdagen kommer jag alltid att minnas.Vilken hemsk dag .Så jobbig .Vi var till Valdemarsvik och rensade en del i makens brors lägenhet då han avled i måndags.Han har varit sjuk i cancer en längre tid och sedan i somras har det gått ganska fort utför med honom.Vi var ju dit i Juli och tog med honom ut till Fyrudden i Gryts skärgård.
Då hade han magrat så hemskt  var inte mycket kvar av honom.Han har haft några hemska månader sedan.Men nu är det slut.
Första bilden är min Ronnie.
Andra är hans syster Harriet.
Och sista bilden är på Åka hans äldsta bror som nu är borta.


Efter besöket i hans lägenhet åkte vi till Norrköping och begravningbyron På vägen så hade jag på GPS i min IPone för att vi skulle hitta.Och hade testat den på vägen till Valdemarsvik för att se hur den fungerade.Vi hittar ju dit ändå.Men den var jättebra så då satt jag på den när vi startade resan till Norrköping Upptäckte att den tog massor med batteri men vi tog oss fram dit vi skulle.Men sedan var det slut.
Då händer det när vi skulle svänga i på en parkering att R inte ser att last bilen som står lite i vägen hade sin lastramp ner körd utan R kör emot och vi får punka på ett framdäck.
Sen höll vi på att ringa Folksam i över en timma innan vi fick fatt i någon där så dom skickade en Bärjare som kom och hjälpe R byta däck.Viken tur att vi har det servicen på vår Försäkring.
Men vi fick ordnat med begravning .Och det var det viktigaste.
Så den dagen kommer vi att minnas med blandade känslor.


Om du läsa mer om sånt vi minns gå då HIT
Ha en skön helg.

9 kommentarer:

  1. Vilken dramatik, på flera sätt.
    Allt gott!
    Inger

    SvaraRadera
  2. En dramatisk dag men jag hoppas att delar av den så småningom kan förvandlas till goda skratt. Upplever att det ofta blir så... Kommer ni ihåg.. Kanske får de dåliga, jobbiga dagarna oss att uppskatta de goda stunderna bättre?

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Usch så vi människor måste igenom! Ibland kan det bara bli "too much".
    Önskar dig allt gott så bra som det nu kan gå.

    Ha det! /Anja

    SvaraRadera
  4. Ja ibland kommer alla olyckor på en gång. Jag tror vi människor är skapta att klara det mesta, hoppet är det sita som lämnar oss sägs det. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar är inte bra dagar. Och igår hade du en en riktigt dålig dag. Man llting ordnade sig ju till slut. Får hoppas att ni får en bra hel istället.

    SvaraRadera
  6. Även om man försöker se alla dagar positivt, så finns det helt klart en del som man helst skulle vilja glömma. Förstår att det här var en sådan.....
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Dette høres som en dag man husker. Så mange blandede følelser vil jeg tro. Håper det går bra fremover. Ha ei fin helg no. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera
  8. Jag fattar att du kommer att minnas den där dagen i eviga tider...
    Det är så trist med den där "jävla Sjukdomen" hur den saboterar och tar liv för tidigt till höger och vänster!
    Vissa saker vill man inte minnas medans andra känns jätteviktigt att minnas :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är inte lätt att hålla ihop en sådan dag. Det är det man ska komma ihåg längre fram, att man gjorde det.
    Ha det bra,
    Marta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.