Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 2 november 2016

Gamla bilder

Har inte något nytt att visa eller skriva om så då får det bli en bild från i våras.En favorit viva.Den där djupt röda färgen är så vacker  och att den sedan är fylld gör den ju ännu finare.
När man ser ut idag så känner man att våren är långt borta.Vinden mullrar runt huset och snöblandat regn far fram i kaskader.
Själv känner jag mig lite snuvig och min arm och hand värker som vanligt.Tummens Atros börjar att göra riktigt ont ibland.Den ska ju opereras sedan. Svullnaden vill inte ge sig.Som tur är så har jag fått tid för återbesök  på Tisdag hos läkaren som opererade mig.
Hoppas han kan ge mig lite hopp om att det snart blir bättre.Börjar att bli ordentligt deppig nu.

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk färg på vivan! Vi har också ömsom snöfall med "lovikavantar" ömsom regn. Jättetråkigt väder, men samtidigt lite skönt. Pulsen liksom varvar ned lite. Men, har man ständigt ont, så som du har det, kan det vara svårt att varva ned (ner?).
    Det låter som en rätt tuff tillvaro att ha alla dessa jobbigheter med just händerna. Man är ju så beroende av dem för trädgården och för livet i allmänhet. Håller verkligen alla tummarna jag har för att du ska få händerna fixade så att du kan glädjas åt din trädgård och din vardag i största allmänhet. Varför måste allt ta sådan tid? Måste det nuvarande läkas först? Och artros? Vad 17? Jag blir helt matt.

    Låter riktigt klyschigt att önska dig
    En bra dag - men jag menar det av hela mitt hjärta!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.