Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 25 november 2016

I det dolda.

I det dolda är veckans tema Hos bland rosor och bladlöss.Och jag har tagit några foton på blommor som det bara varit ren tur att jag fått se.Denna vitsippa den var ny för året och kom med bara en blomma bland en massa andra vitsippor och blad .Den heter gröna fingrar.

Och de här fina kaktus blommorna kommer från en knopp som börjar med en liten tofs brun och lite hårig och sedan växer den och ut kommer den har härliga blomman.

Julrosorna är lite blyga av sig och böjer ner sitt huvud så man måste lyfta upp dom för att se skönheten som döljer sig.

En liten Klematis där blomman inte blir så stor.Och om man vänder upp den så är blomman lite svagt blå inuti.Verkar tycka om att blomma inne bland bladen så man får kolla noga innan man ser dom.

Ännu en blomma som det var ren tur att jag fick se.Måste plocka bort en massa blad innan jag kunde ta det här fotot.Storpudra.
Ska bli spännande att se den blomma nästa år .Såg att plantan växte bra sedan i somras.
Lite tankar om det som kan vara dolt för ögat ibland .Men som man blir så glad av när man hittar dem.

Hoppas alla får en fin första Advent.

13 kommentarer:

  1. Ja, noen ganger må man riktig følge med for å få med seg alt det fantastiske som foregår i hagen...
    Lekker hvitveis!

    SvaraRadera
  2. Julrosen din är helt underbar. Visst är det lite speciellt med de där blommorna som man måste anstränga sig lite för att se.
    Trevlig adventshelg!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så många fina blommor. En del har jag aldrig sett nu får jag sätta upp på önskelistan.
    Storpudra en fantastiskt fin växt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Det var värst vilka skönheter som gömmer sig hos dig. Vilken tur att du hittade dem! Nu kanske de kommer på ett annat sätt i dager istället för livet i det dolda :-)?!

    Ha en fin första advent!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker julros, den får man verkligen böja sig för om man vill se den. Storpudran är också diskret av sig ,men speciell. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  6. Spännande blomsterfynd du hittat i det dolda. En del växter är riktiga doldisar som din clematis. Extra kul när man hittar de i blom.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk vitsippa! Jag blir rent av förälskad! Tur att du såg den och kunde visa oss den!
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  8. Åååh, den hvitveisen var jo bare helt underbar. Aldri sett den sånn. Heldig var du som så den.
    Riktig god helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra blommor du har som är i det dolda. I bland så måste man gå ner på knä för att få se det fina.Det är verkligen synd att julrosorna böjer sin nacke för de är ju så fina när man tittar in i deras klocka.Trevlig SAdvent/Margareta

    SvaraRadera
  10. Vacker vitsippa!! Klematis Fusca köpte jag i år:)
    Fina doldisar.
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  11. Det kan vara oroligt spännande med en del växter ibland. Blommar dom, eller blommar dom inte. Växer dom, eller överlever dom inte. Och dom där som man upptäcker där man inte väntar sig, är extra mysiga.....
    TREVLIG 1:A ADVENT - Susie

    SvaraRadera
  12. Så många vackra bilder..men vitsippan tar priset!! Trevlig 1:Advent

    SvaraRadera
  13. Spännande tolkning! Storpudra får komma med på önskelistan för den ser verkligen fin ut.
    Trevlig 1:a advent!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.