Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 9 november 2016

Läkarbesök och blompyssel.

Före läkarbesöket var vi till blomsterlandet och köpte fågelfrö och framme vid kassan hade dom massor med olika figurer som man kan pynta med och dom här båda var i min stil så dom fick komma med hem.

Så idag på morgonen höll jag på och fixade med en del växter och då fick jag för mig att hämta en hjärtformad ställning åt murgrönan som jag hade funderat på att slänga.Planterade om den och snurrade upp den runt hjärtat.Nöjd.

Var på åter besök hos kirurgen som har opererat min hand och arm.När han kom ut för att hämta mig så undrade han du har väl varit på röntgen nej sa jag har inte fått kallelse dit.Då gick han in till den personen som sköter sånt och sa åt henne att fixa en tid nu och så kommer du in till mig när du kommer tillbaka.Tur att hon kunde fixa tid men hörde att hon fick krusa lite för att dom skulle klämma in mig. Tillbaka hos läkaren fick jag se vad dom gjort i min arm.Plattan som dom satt in var stor eller ska jag säga lång med många skruvar.Har förstått att den kunde vara lika lång som ärret.
Tror att det sakta sakta börjar vända nu.Tredje dagen idag som jag inte börjat med en Citodon.Fick ta en igår då dom vände och klämde på armen så då startade värken igen.Men det hade jag räknat med.Hoppet om bättring har återvänt kommer väl att ha lite bakslag då och då men mot bättre tider nu.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att din värk släpper och att du ÄNTLIGEN kan använda din arm. Måste ha varit en fruktansvärd tid för dig som haft så ont hela tiden, både före och efter op.!
    själv har jag ju aldrig haft ont, antagligen därför som jag har kunnat hålla humöret upp. Men en fruktansvärt trist sak är att jag innan op. hade gått ner hela 27 kg tack vare min Gastric Banding op. Sen när jag fick cancer så fick jag på inga villkor längre banta, utan skulle äta ordentligt. Och det gjorde jag.....
    Sen fick jag inte banta för att min kropp skulles läkas - så det gjorde jag inte. Nu är sista budet att jag absolut inte får äta lite för min kropp måste få all näring den kan inför att hålan ska läkas ihop efter op. Snacka om att man är frustrerad eftersom jag under den här perioden gått upp precis allt jag gått ner! Och detta trots att jag INTE äter kaffebröd, INTE äter några som helst sötsaker utan endast vanlig mat 3 gånger om dagen. Men...jag har ju inte kunnat röra på mig på grund av hålan, det är där skon klämmer. Nu har jag börjat cykla på en motionscykel varje dag, så jag hoppas att det ska hjälpa. Tänk att man aldrig får vara glad.....
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
  2. Vackar dekorationer i dina ´vinterfönster´, Hoppas at allt blir bättre så småningom. Själv har jag inte haft ont någonstans ännu, peppar, peppar. Det är jag glad för. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.