Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 29 december 2016

2017

Nu får ni tänka er det här växthuset på samma plats som det gamla.
Fler planer för 2017 hittar du hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Ja så många planer jag har för år 2017.men det mesta hänger på svaret jag nu går och väntar på från Mälarsjukhuset.Där åker man dit för den sista mammografin för nu har det gått 5 år.Och så hittar dom att lymfkörtlarna på båda sidor är förstorade.Var nära att klappa ihop när proverna togs.Men vet att det gör ju inte saken bättre.Bara att bita ihop och försöka tänka positiva tankar.
Annars så har jag ju något roligt att se fram mot.Mitt nya växthus.Eller som jag tänker kalla det Njuthus.Det gamla ska monteras ner och det nya byggas upp på den platsen.Dottern vill ha det gamla att odla tomater och gurka i.Dom får det som tack för dom ska hjälpa mig att bygga plattform av trä att montera upp det på.
En annan sak som jag ska göra nästa år är att gräva upp dom växter som sniglarna älskar och plantera sånt som dom ratar och inte så många växter Måste göra allt arbete i trädgården lite lättare.

Det är väl det jag planerat mest för under 2017.men allt hänger nu på vad som ska ske om proverna visar att det är ny cancer på gång.Bara att vänta.Jag hatar detta väntande.
Det här växthuset har gett mig mycken glädje och en del år massor med Tomater.Men nu vill jag ha ett större och med glas .Där ska jag sedan tillbringa många sköna timmar.
Glömde ju att önska alla ett
GOTT NYTT ÅR

9 kommentarer:

  1. Så roligt att kunna se fram emot ett nytt växthus, jättefint. Jag håller alla tummar att du inte råkar ut för att bakslag med dina lymfkörtlar.Önskar dig ett Gott Nytt År. Carita

    SvaraRadera
  2. Härligt med att kunna se något som du kommer att få glädje av
    Håller alla tummar och tår för dig med din sjukdom.Hoppas att du får positiva besked om din cancer.
    Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar och tår för att 2017 blir ett underbart år och att du blir friskförklarad.
    Härliga växthusdrömmar!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Härliga drömmar men aj vilken jobbig och tråkig väntan. Hoppas och önskar att du får ett bra besked kring din cancer.

    Gott Nytt År! Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen du får ett bra svar och att det kommer fort nu. Växthus är en underbar sak i trädgården, hoppas dina planer går i lås. Och angående sniglarna så har jag samma filosofi. Planerar inga nya växter som jag vet att de gillar och tar bort sådant som blir angripet och ersätter det.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Veldig lykke til med prøvene!
    Gode nytelseshusplaner :)

    SvaraRadera
  7. Så jobbigt för dig. Hoppas att du snart får ett besked från sjukhuset och att det visar att din cancer inte kommit tillbaka! Gott nytt år och hoppas att du får ett skönt år med nya växthuset! /Charlotte

    SvaraRadera
  8. Önskar att allt går bra och att det blir ett riktigt Gott Nytt År!
    /Marika

    SvaraRadera
  9. Åh, kära trädgårdsvän! Du har prövats hårt och detta nya besked gör mig alldeles förtvivlad. Det är inte klokt vad du fått utstå!
    Nu håller jag alla tummar och önskar innerligt att allt går väl för dig. Det är riktigt bra tycker jag att du satsar på något så roligt som ett nytt njuthus! Må du få sitta där i många år och njuta! Det är du värd!
    Allt gott till dig!
    Tröstkram till dig! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.