Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 1 december 2016

En charmör.

Jisses vad jag har gnuggat min geniknölar för att komma på något snittsigt på veckans tema (en charmör) Kunde inte komma på något bra så det fick bli en hyllning till årets nya rosor som charmade mig i alla fall.
Den här rosa är så vacker med stora fina blommor på kraftiga stjälkar.
Den heter APHRODITE.
Ett passande namn.


Och så den här Med en ljuvlig färg.
Bering TM Renaissance.

Andra charmörer hittar ni
HOS

I morgon fredag åker vi på begravning så jag kommer inte att kunna läsa och kommentera hos er.
Är nog bra trött när vi kommer hem.
Ha en fin helg.

12 kommentarer:

  1. Underbara bilder på fantastiskt fina rosor.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, trots allt...

    Den där Aphrodite är magisk.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, rosor är alltid charmerande i alla fall när jag tittar på dina och själv slipper pjoska, gulla, tala snällt och insmickrande, kupa, skydda mot rådjur och plocka blad med steklar, beskära och riva mig på taggar. Har kommit fram till att min grej är nog att njuta av andras i fulla drag. Så läckra med dropparna dessutom!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Extra vackra rosor med regndropparna.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. RFosor måste nästan vara charmörer nummer 1 i trädgården. Det finns folk som inte tycker om rosor - hur är de funtade, undrar jag.
    En underbar ros din Aphrodite - en kärlekens gudinna i den grekiska mytologin och så som du påpekar ett väldigt passande namn i dagens tema .-)

    Ha en superhelg!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara charmörer, såå vackra. Ha en fin 2:a advent. Carita

    SvaraRadera
  7. Det var riktiga charmörer.
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  8. Det där var ju riktigt fina charmörer för Rosor är alltid Rosor och vi är många som faller för dem.Trevlig helg/Margareta

    SvaraRadera
  9. Underbara charmörer - rosor är så vackra :)

    Ha en fin 2:a advent! Carina

    SvaraRadera
  10. Ja, det var ett svårt tema denna veckan. Underbara rosor, jag gillar särskilt Bering TM Renaissance. Trevlig helg till dig! /Charlotte

    SvaraRadera
  11. Charmerande elegans har dina charmörer!
    Hoppas att begravningen inte helt sög musten ur dig utan att du ser framåt igen.
    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2016/12/en-reslig-och-valsmakande-charmor.html

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.