Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 10 december 2016

En dröm går i uppfyllelse.

Nu har jag gjort det .Köpt ett nytt växthus från Willab Garden.Det här är 15,1 kvadrat.Grålackerat.När man köpte före 20 december så fick man kraftig rabatt .Jag har ju önskat mig ett större växthus och med glas.Jag har ju ett som är knappt 10 kvadrat och med plastskivor.
Vill ni se på vilka växthus dom har till nedsatt pris så gå in och titta
HÄR
Bilderna har jag lånat där  och länkar till dom.

Så i vår ska jag samla mina barn en helg då ska dom hjälpa mig att bygga trädäck för att ställa det på och sedan hjälper dom mig med att montera upp det.

Det ska bli så roligt att göra i ordning där inne precis som jag vill ha det.En sak som jag absolut ska ha är en dagbädd. Har redan sett ut en på MIO-möbler.För det här ska inte bara bli ett hus för växter utan mer för njutning.
Detta blir en Julklapp till mig själv.Allt betalat av mig.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt Gunborg! Så otroligt jätteroligt för dig.
    Har du blivit inspirerad av Ernst i tv4? Han gjorde ju i ordning ett fantastiskt växthusrum med dagbädd.
    Jag har också mitt växthus från Willab. Nu är det snart 14 år gammalt. Har ingen dagbädd där men väl ett bord och bekväma stolar för olika små fester under sommarhalvåret och på hösten.
    Grattis! Grattis! Och till råga på allt har du pröjsat allt själv:-)!
    Ska bli roligt att få se bilder på våren om hur du gör därinne. Är redan jättenyfiken på bädden som du kollat på :-)

    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Så fantastisk! Gratulerer så mye. Det kommer til å gi deg mye glede. Ser frem til å se bilder når det er på plass hos deg. Lykke til!
    Jannicke

    SvaraRadera
  3. Så roligt!! Grattis till växthuset! Det blir säkert superfint,jag väntar såå på våren när jag får börja odla och vistas i mitt glashus Kram/Saga

    SvaraRadera
  4. Nu fick du mig att kika in på Willabs sida, fast jag inget ska ha ... Så roligt och trevligt att få köpa julklappar till sig själv (det har jag också gjort i år, men inget trädgårdsrelaterat). Förstå att du ser fram emot att få fixa!
    Önskar dig en fin vintervecka.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.