Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 16 december 2016

Nolltolerans

Nolltolerans det har jag mot sniglar och rådjur.Känner hur jag förvandlas till ett mordiskt monster när jag jagar dessa marodörer i trädgården.
Vill du veta vad andra har nolltolerans mot gör då ett besök
Hos


Vallmon älskar både jag och sniglarna I år fick jag ha dom för mig själv då det var sån torka.

Dom här såg jag inte till på hela sommaren men nu är dom här igen.Fy vad jag blir sur på dessa djur. et att dom ska få leva med ,men inte i min trädgård.

Här har jag börjat på något som jag hoppas att sniglarna inte kommer att gilla.Surjordsväxter  och ska även sätta vintergröna buskar här som jag vet får vara ifred för både sniglar och rådjur.
Och i vår ska jag ju sätta upp mitt nya växthus och där kan jag sedan sitta och lugna mig efter en dust med sniglar och rådjur.
Trevlig helg.

7 kommentarer:

  1. Sniglar och rådjur kan verkligen göra livet surt. Skönt att du har koll på läget.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Odjur och ohyra är väl det som är enkelt att ha nolltolerans mot... Men det låter väldigt kul att ha ett växthus att se fram emot :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, allehanda ohyra i trädgården vill man inte ha så där blir det nolltolerans för mig också. HA det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Ohyra vill man absolut inte ha ej heller sniglar och rådjur de ska hålla sig på något annat ställe. Nu har vi så tur här att vi endast har ohyra i form av löss men det kan jag tolerera om det håller sig till måttliga mängder.Än så länge så har vi inga sniglar vilket jag är verkligen glad över.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  5. Jeg har toleranse for rådyrene - enn så lenge. Selvsagt fordi de ikke har gjort særlig skade i hagen min. Men når det gjelder snegler er toleransen lik null!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jakten på skadedjur är något vi gärna slipper i trädgården. Hade både grävling och rådjur på våren. Sniglar har jag klarat mig undan. Förstår dig, det är inte kul när tulpaner och krokus blir uppätna innan de hunnit blomma. Lyckades skrämma iväg grävlingen, den lämnar hemska spår i gräsmattan. Vi får hoppas på en fin vår utan dem, och att du får mysa i ditt nya växthus,
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  7. Gillar sniglarna vallmo? Det var nytt för mig - hoppas att de som behagar ta sig till min trädgård inte vet om det!
    Rådjuren kommer väl oftast om vintern och i tulpantider, hoppas de kan hitta mat någon annanstans!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.