Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 19 januari 2017

Jag längtar.

Jag längtar till den dagen då jag kan gå ut i uterummet och där är varmt och ljust.Pelargonerna blommar och utanför har det blivit grönt.När jag ser på bilden kan jag känna hur det kommer att bli.
Och jag längtar till den dagen då mitt nya växthus står där.Och jag kan gå in där och pyssla med dom växter som jag ska ha där inne.Kanske tar jag med en kopp med kaffe och bra sitter där och njuter.
Jag längtar även till den dagen mina Hostor som jag har kvar har blivit så här vackra.
Och tänk så härligt det är att lägga sig i hängmattan kanske med en bra bok och bara slappa.
Och jag hoppas att den här skönheten har överlevt och kanske förökat sig lite 

Och det här längtar jag verkligen efter.Och att få vakna en morgon och känna att mina armar mår bra och värken är borta .Tyvärr så är det nog något jag får längta förgäves efter för nu börjar även höger handled att göra ont på samma sätt som det började i vänster.
Och någon ny operation kommer jag inte att låta dom få göra då det inte blev bra.
Och fler som längtar kan du läsa om
HÄR
Återstår bara att önska er en
Trevlig helg.

10 kommentarer:

  1. Värk och problem med kroppen är ett elände. Jag har börjat få problem och jag ser på min mamma hur det påverkar. Tror det är därför jag försöker ta vara på och göra så mycket jag kan nu... Hoppas verkligen vi får en underbar vår så du får dina stunder därute.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Man får göra det man orkar när man har värk. Jag har efter många år blivit diagnostiserad Fibromyalgi och ska om en vecka påbörja en 4 veckors rehab/utbildning där man lägger mycket tid på att man ska lära sig acceptera värken men må bra ändå! Och det kan du göra i njuthuset 😀

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag har också ständig värk i hela kroppen och flera diagnoser, vissa dagar är det tvärstopp andra dagar blir det både jobb och trädgård. Det tar tid att hitta sin väg med värk och kroppen måste få styra aktiviteterna. Tror det är många i trädgårdsblogglandia som har det så. Trädgården är en god kamrat när man har det jobbigt.
    Kram
    /Anette
    Kul med nytt växthus. Jag har kvar mitt gamla för det tjänar mig fortfarande väl, men det nya har andra möjligheter.

    SvaraRadera
  4. Det bästa är förstås att man får vara frisk och må bra men tyvärr kan man inte alltid styra över sånt. Jag hoppas på en bättring för din del , om det går att göra något. Det spirande ljuset gör att man kan se ljusare på framtiden tycker jag. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Så sorgligt med din värk, ett verkligt elände. Hoppas att det inte blir än värre för dig utan du får många stunder av njutning också!

    SvaraRadera
  6. Hoppas värken blir bättre. Trädgården verkar vara en rekreation och smärtlindrare för många. Ljus, värme växter, förhoppningar och pånyttfödelse bland växter verkar lindra. Hoppas du får en fin vår.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Men stackare...har du ännu mer ont nu! Att inte operationen hjälpte!? Får du mer värk nu i fukten och kylan, eller spelar vädret ingen roll?
    Visst längtar man till varmare tider - och jag som tidigare trodde jag hade lagt ner det allra största trädgårdsintresset märker att med ljuset så kommer det tillbaka med full kraft. Så jag tror 2017 kan bli ett riktigt bra år. Hoppas det för dig med!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. En fantastisk tid som jag verkligen längtar till.
    Något som jag verkligen ser framemot.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  9. Heldigvis blir mye av det vi lengter mest etter nå til virkelighet! Naturen blir grønn, og Hostaene blir vakrere år for år!
    Ønsker deg en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Eländigt med värk. Ibland kan det kännas bättre när det blir varmare...Min make kämpar också på och har också blivit opererad för karpal och tumrot i ena handen...Man får ta det dag för dag... Kram på dig!
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.