Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 januari 2017

Månadens bild.

Har valt ut tre bilder som får representera månaden Juni.Då blommar så många underbara vårblommor.Nog den månad som är allra vackrast enligt min smak.

Eller vad sägs om en liten matta av  vitsippor i olika färger.Längtar enormt efter att dom ska börja titta upp med sina böjda nackar.

Blir ju inte någon bild från Januari för där har jag inte hittat något som jag vill visa som månadens bild.Utan jag fuskar lite och visar min favoritmånad istället.
Fler månadsbilder hittar du
HÄR
Ska bli spännande att se vad alla andra hittar på med det här temat.
Trevlig helg .

10 kommentarer:

  1. Underbara bilder och färgskala. Maj-juni är mina favoritmånader också, där är allt som finast. Jag bara längtar efter våren och planerar hur det ska bli, spännande tider väntar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Så kan man också tolka veckans tema. Bilder från favoritmånaden...
    och juni är ju bara för härlig. Längtar!

    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gjorde helt rätt i att fuska och istället visa bilder från juni. Helt ljuvliga bilder också som alla innehåller favoritväxter hos mig.

    Önskar dig en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  4. Nu njuter jag för fullt - vilka härliga foton!

    SvaraRadera
  5. Perfekt lösning på månadsbilden, nu fick jag lite längtan efter maj.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och visst längtar man nu när det mesta är grått! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  7. Förstår varför just det är din favorit månad. Fin blomning!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder från juni. Förstår att det är din favoritmånad, Ljuvliga sippor och gullregnet, är otroligt vackert. Hundtandsliljan har jag planterat några lökar av, hoppas att de tittar fram i vår. Har försökt förr utan att lyckas.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  9. Ja, det er vel den vakreste av alle måneder :) Så lys og frodig! Gleder meg!

    SvaraRadera
  10. Förstår ditt val - juni är en underbar månad. Det stora gullregnet som blommar så vackert... mmm vi har mycket att se fram emot.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.