Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 12 januari 2017

Min favorit.(Favoriter)

Mina favoriter nu det är dom olika träd och buskar som jag har i trädgården.Dom är så lätta att sköta och sniglarna gillar dom inte.Så det är bara att njuta av dom och deras blomning som här då Blomsterkornellen är som allra vackrast.Här nedan följer en hel rad med bilder på mina favoriter i trädgården.
Lönnar är jag väldigt glad i.Och den här har så vackra blad på våren när den är nyutslagen.
Perukbusken gillar jag för den härligt röda tonen på bladen.
I går under det värsta busvädret kom leveransen med mitt nya växthus.Han hade blivit mycket försenad tack vare vädret så istället för mellan 12 och tre kom han klocka halv sex på kvällen.Och det blåste så attans hårt .Grannens växthus blåste sönder då dom hade dörren öppen så vinden kunde trycka ut plastskivorna.Såg att det låg en från taket i deras trädgård och en till hade lossnat men satt fortfarande kvar
Gå gärna in hos
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Och läs vad andra har för favorit.
Trevlig helg.

Var tvungen att gå in här igen och berätta att jag fått svar på proverna som togs på Mälarsjukhuset.Och alla prover var bra inte någon ny cancer syntes utan jag är frisk.
Vilken lättnad.Fast jag fick ringa själv och kolla om svaren var klara och som tur var kunde sköterskan som jag pratade med hitta mina uppgifter i datorn.Så nu kan jag se fram mot våren och uppmoneringen av mitt nya växthus utan några svarta moln över huvudet

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara favoriter, flera av dom måste jag hålla utkik efter.Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Vad vore en TRÄDgård utan vackra träd och buskar.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Hälsan är ju det viktigaste. Håller med om att buskar och träd tillför allt man kan önska sig. Snigelproblemen blir mindre men rådjuren kan ju bli ett problem istället med allt det musiga du dukar fram.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Vilket bra besked du fått, sådant överskuggar allt annat.
    Fantastiskt fina buskar och träd. Nu måste jag kolla upp det här med härligheten för att se om det finns förutsättningar här.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  5. Härligt besked! Träd och buskar är ju det som bygger våra trädgårdar med sina tak och väggar. Fint val.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Det fins så mange fantastiske busker og trær man kan ønske seg i hagen, og mange av dem er hos deg!
    Så glad for å høre at prøvene var bra :)
    God helg!

    SvaraRadera
  7. Måste vara underbart att få ett sådant besked. Många fina träd och buskar du visar.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vad vore en trädgård utan vackra buskar dem måste man ha dessutom är de oftast lättskötta.Underbart med ett sådant bra besked då kan du titta med tillförsikt på vårens ankomst och njuta lite extra.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  9. Så underbart att du äntligen slipper att oroa dig! Grattis! vill jag utbrista:-)
    Vilken massa härliga träd och buskar du har. Själv har jag inte en enda prydnadskörsbärsträd! Vilken skam ;-).
    Lycka till med precis allt. Hoppas att du får många go stunder i ditt nya växthus!

    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.