Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 3 januari 2017

Drömmer om en kommande vår.

Vad jag längtar till det blir dags att börja fixa krukor med roliga och vackra växter tillsammans.Men jag ska bara ha några stycken och sådana växter som inte slukar vatten.
Och att få börja möblera och dekorera i mitt nya växthus.
På nätterna när ångesten för vilket svar jag ska få från Mälarsjukhuset gör att jag inte kan sova,då fixar jag och donar i det nya växthuset.Bra sett att tänka på något roligt.
Men först kanske det blir en vinter även i år vi får väl se.Vi ska få snö här framåt kvällen.
I morse hade vi -9grader,men just nu tittar solen fram lite blekt.Såg att tempen nu var omkring -4 grader.
Nyår försvann med en fart utan några farligheter .
Hoppas ni hade ett fint nyårsfirande.

2 kommentarer:

  1. Ja,usch så kallt det är nu, men är inget emot torsdag-fredag om meteorologerna "får som de vill". Det har hotats med 11-12 minus, vilket är rätt ovanligt för oss västkustbor. Brr!
    Så bra att du kan tänka på något roligt när du inte kan sova. Låter som ren tortyr att måste vänta...Hemma har jag en gubbe som också spänner sig för provsvar....Livet är inte snällt alla gånger.
    God fortsättning och med önskan att allt "ordnar sig" till det bästa för dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Usch, det är skitjobbigt att vänta på avgörande svar från sjukan! Men "dom" säger ju att ju längre det dröjer innan man får svar, desto bättre.....
    Själv har jag varit lite konstigt sjuk (jag blev lite orolig ett tag( dom senaste dagarna. Det började egentligen dagen före julafton, men det bröt inte ut förrän till nyår. Typiskt, då hade man ju sett fram mot lite gott att äta - och dricka (jag älskar skumpa). Men det blev inget alls utav det! Är väl nästan bra igen, så det var nog bara ett skrämskott!!
    Håller tummarna för dig och hoppas på det bästa.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.