Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 5 februari 2017

Grått Grått Grått.

Ni som läser min blogg har nog förstått att släppa lös mig i en blomster affär det är lite riskfyllt.
Kommer ju hem med en massa nytt till fönstren,men som vädret är nu och har varit en längre tid behöver man lite vackert att se på.
Dom båda vivorna jag visar här är bara en del av det jag köpte,resten visar jag nästa gång.
Den här var ovanlig och mycket söt.

Den här sorten fanns i flera olika färger Tittade länge på dom i pastell färger men så kände jag den där mörklila är bra snygg så den fick det bli.

Annars har jag börjat plantera om växterna jag har i källaren.Det är ju många pelargoner.
Fast jag kan inte hålla på så länge och stå lite böjd över tunnan med jord för då börjar min rygg att protestera.Men efter tre gånger börjar mycket vara klart.
På blomsterlandet hittade jag även ett medel mot ohyra som växterna kan drabbas av.
Har fått vita flygare på mina pelargoner och har försökt med pinnar som ska ta även dom men det har inte hjälpt så hoppas det här tar död på dom små .
Får ju lov att upprepa behandlingen ett par gånger.
Men fy alltså så trist detta gråväder är.Jag blir så deppig trots att jag har källaren att gå ner i och få lite vårkänning .Jag har ju tillskottsbelysning där så det blir lite ljusterapi för mig med.

1 kommentar:

  1. Vackra blommor - och visst behöver man lite som piggar upp en just nu!
    Det har varit grått dom senaste dagarna här med, riktigt ruggigt. Men idag är himlen lysande blå - fast inte hjälpte det inte mot ruggigheten! Det blåser nämligen förskräckligt. T.o.m. så illa att vårt dörrstopp i hallen gick sönder när Rolle skulle ut med Santos i morse. SÅ hemskt var det aldrig innan kalhygget kom till, men det spelar ingen roll. Det är iaf bättre med ljus och sol in över fältet.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.