Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 16 februari 2017

Inte utan min...

Det får bli min PC.Där har jag ju min blogg och alla bilder+ en massa andra program som jag inte kan vara utan.Och igår och idag märks det väldigt tydligt hur bra den är att ha då vår TV koppling har brutits av att vi bytt leverantör.Och vi har inte själva bett om det utan den som vi hade har gått över till Bredbandsbolaget.Och trots två dagars samtal med dom har dom inte fått det att fungera.Blir så förbannad rent ut sagt.Vi är ju kopplade till stadsnätet och fiber.Den gamla leverantören skickade ut reparatörer med en gång då det blev strul.Men dom här verkar inte att vara på alerten.

Som tur är har vi en TV här uppe som är kopplad till TV- antenn.Och där kan vi se 1,2, 4, och 6an.Så jag får se Mandelmanns i kväll.
Kanske en lite annorlunda tolkning av blommig fredag men det här är vad som först poppade upp i mitt huvud.
Och igår var jag till cancercentrum på Mälarsjukhuset och fick träffa en trevlig läkare som undersökte mig noga och frågade en massa sedan sa vi adjö med orden( hoppas vi inte ses igen)
Så nu är jag frisk från cancer.Jippi så glad jag är .
Om du vill läsa vad andra inte kan vara utan gå in
HÄR
Så nu återstår bara att önska er trevlig helg.

15 kommentarer:

  1. Ja, inte blir det samma ängsla att se tv på datorn, men bättre det än att missa Mandelmans. Så skönt att du fick det beskedet. Grattis och ha det gott nu!
    Luna

    SvaraRadera
  2. Ja man tar bara för givet att datorn ska fungera utan problem hela tiden men någonstans i bakhuvudet finn en oro att något ska hända med den så att allt försvinner som man lagt in. Grattis till att du är friskskriven. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Grattis till att du blivit friskskriven, underbar nyhet! Och ja.. vad skulle man göra utan datorn? Så mycket kunskap om bland annat trädgård jag fått därifrån? Även flera fina bloggvänner har jag fått tack vare datorn. :)

    Ha en fin fredag och helg!

    SvaraRadera
  4. Grattis till det positiva beskedet! Måste vara en oerhörd lättnad.

    Datorn, ja, absolut är ett måste i våran tid,och som helt enkelt bara ska fungera, annars står man helt handfallen.
    Vi har precis i veckan fått fiber till bredband indraget till oss och jag misstänker starkt att det kommer bli problem med övergången från Telia till Bredbandsbolaget om några veckor.
    Har dåliga erfarenheter med Telia när det strular och de i kundtjänst inte har en aning om vad man som kund pratar om och försöker förklara på telefon.
    Men, men det är ju ett par veckor dit. Håller tummarna för att mina farhågor är ogrundade.

    Ha det gott!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  5. Varmt grattis till beskedet, men du låter inte helt glad ändå...
    Otroligt vad man vande sig fort vid att datorn alltid ska fungera och finnas till hands. Jag skulle inte heller vilja vara utan den och all trädgårdsinfo som finns lagrad där, bloggar, bilder, google.
    Hoppas det löser sig med tekniken fort!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så skönt besked, det kanske tar ett tag innan det sjunker in också. Ja, datorn har ju blivit oumbärlig även i trädgårdsarbetet. Hoppas strulet löser sig, det kan man vara utan.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Så UNDERBART att du blivit friskförklarad! Även om man själv tror eller känner att man är frisk så känns det liksom extra skönt att få det bekräftat. Och är det dessutom en cancer som man inte haft några känningar av innan, då känns det extra härligt. För hur det än är så finns ju oron för att den kanske finns någonstans och bara väntar på att poppa upp igen! Så GRATTIS!!
    Och visst är datorn något som är oumbärligt, själv skulle jag klättra på väggarna om jag inte hade den.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Grattis till beskedet! Så sa doktorn till mig också... En dator är oumbärlig nuförtiden det är ju där jag har databasen för växterna till exempel :)

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  9. Gratulerar till ett härligt besked.
    Det är mycket man inte kan vara utan, och PC:n hör till dem.
    Hoppas det ordnar sig.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  10. Grattis till fantastiska nyheter! Så glad för din skull.

    Uatn datorn skulle inte jag klara mig heller, det är nog ett måste som bloggare :D
    Lycka till med tv strulet, tur att du fick se Mandelmanns iallafall! Veckans bästa program!
    /Kitty

    SvaraRadera
  11. Det är ju när det strular som man verkligen inser hur beroende man är av modern teknik. En bra balans mellan teknik och trädgård är nog det allra bästa. ♥
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Härligt att du fått det beskedet.
    Nog finns ett visst beroende av att tekniken ska fungera.
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Grattis till din glada nyhet! Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  14. Ja tänk så beroende man är av sin dator numera, så mycket viktigt den innehåller och så mycket den kan hjälpa oss med.
    Stort grattis till slutklämmen i ditt inlägg - det var verkligen underbar läsning!

    SvaraRadera
  15. Jag måste bara skriva och säga grattis till din fantastiska nyhet!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.