Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 23 februari 2017

Månadens bild.

Så här såg det ut ungefär igår  när vi vaknade.Bilden är inte tagen i år.När vi vaknade så vräkte snön ner.
Vi hade nog inte riktigt så mycket snö som på bilden.
Sen övergick snöandet i spöregn och idag syns det inte mycket av snön från igår.
Idag har vi haft en solig och vacker dag men det blåser hårt och blir kallt.Vi har omkring nollan.
Fler månadsbilder kan du se
HÄR
Trevlig helg.
PS. vi är fortfarande utan TV.
Bredbandsbolaget kan jag inte rekommendera.Vi har ringt massor med gånger men det händer inte ett dugg.Så arg och frustrerad man blir.Tyvärr så hjälper det inte alls.

13 kommentarer:

  1. Det ser ut som här:)
    Tråkigt när tekniken i fungerar och ur dåligt av bolaget!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Samma väder här, trist men kanske bra för våren som kommer. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Man märker verkligen hur beroende man är av tekniken så fort det krånglar. Så frustrerande. Hoppas det löser sig snart.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Strulande teknik är jobbigt :( Temperaturen hoppar upp och ner som en joker. Fast snön klarade vi oss i stort sett ifrån. Idag blir en fantastisk dag ute :)

    HA en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Vakkert med nysnø i hagen! Den smelter hurtig når det kommer regn på den, ja.

    God helg!

    SvaraRadera
  6. Snö - regn - is. Ja, det är väl så vi får ha det i år? Hoppas ni får ordning på bredbandsbolaget!
    Och att ni får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Här har det också kommit snö och den har nu frusit till is så att det går att gå uppe på den. Fast jag undviker det för det är så halt. Så trist med TVn. Vet att det var samma sak för många här i stan när dom bytte till TV-leverantör. Om jag inte minns fel så var det Bredbandsbolaget det också. Man blir inte glad. Tur att det går att se många av programmen på datorn. Jag hoppas att dom lyckas lösa problemen snart.

    Önskar dig en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  8. Nä snön ville vi inte ha. Vad trist att det fortfarande inte löst sig med er tv. :/

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  9. Många som valt en bild på vintrig trädgård till månadens bild. Inte konstigt, svårt nästan att inte välja en riktig vinterbild. Roligt att det blev lite snö i februari i alla fall, men det kunde ha räckt med frön vi fick i förra omgången. Jag kunde varit utan den igår. Ha det fint! /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Jag skulle verkligen önskat att snön hade regnat bort här med men det blev bara snöslask som frös till is och nu har vi knöggliga isbanor överallt!

    Jag förstår frustrationen med TV:n. Fy vad trist!

    Kram

    SvaraRadera
  11. I år så gäckar vintern oss när man tror att den har dragit sig tillbaka så kommer den med besked,men nu för tiden så är ingenting som det brukar vara. Om man ska se positivt på det hela så mår växterna i trädgården bra mycket bättre med snö än utan speciellt i vår växtzon.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  12. Vi fick mycket snö, och den ligger kvar ännu, men solen värmer så gott det går.
    Det är vår och vinter om vartannat.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  13. Nä, nån snö har vi inte sett på evighet - och igår och idag har det varit +5 så det känns riktigt vårlikt. Fast igår så regnade det (vilket behövs här för att höja grundvattnet) så då var det inte lika skönt som idag.
    Däremot så blommar det dåligt hos mig, förmodligen beroende på att vi har en skuggande mycket hög skog som skymmer. Jag hade ju önskat att den också avverkas, men då lär det bli vansinnigt blåsigt istället. Tänk, det blir aldrig perfekt - "bara nästan" som min gubbe säger!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.