Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 2 februari 2017

Om jag fick börja om.

Ja ibland önskar jag att jag inte haft så bråttom med att gräva nya rabatter .Nu när jag inte orkar sköta alla så känns det lite bittert.Men jag älskar ju dom jag har nu men kommer nog att försöka lägga igen en del av dom.Fast inte den här Den är så fin på våren .
Men den här som gränsar till grannens garage den ska jag ta bort om jag kan.Synd att dom som bodde i huset före oss tillät dom att bygga precis på tomtgränsen .Det ska ju vara fyra och en halv meter till tomtgränsen.Ska dom måla sitt garage nu måste dom ju komma in till oss för att göra det.Och stå i den här rabatten.

Även den här långa rabatten vill jag ta bort.Det är nästan bara frösådda blommor där och den ser så skräpig ut.
En bild till på rabatten mot grannens garage.
Och vad jag önskar jag varit mer rädd om den här som jag målade och R satte hjul på.Om jag satt in den i växthuset hade den ju kunnat vara fin i flera år till.
Och tänk om jag köpt ett större växthus med glas från början .Det ångrar jag som sjutton.Då hade det ju stått där nu redo för en ny säsong
Ja ja det är så dags nu att gnälla.Gjort är gjort.
Vill du läsa om fler som önskar dom fått börja om.Gå då in hos
Bland rosor och bladlöss.
Ha en trevlig helg och jag hoppas vi kan få se solen snart.Är så less på detta gråväder.

6 kommentarer:

  1. Grusgården med krukor framför växthuset vår så fin. Ja tänk om vi haft facit när vi började... Det är nog tur att vi inte har det. Och jag lär mig en del på resans gång också.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Ibland ångrar man verkligen vissa saker man gjort i trädgården och som inte blev som man tänkt. Det är mycket arbete med att göra om rabatter, ibland orkar man inte ta tag i stora projekt. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint bord! Hade kryddodling i lastpallar förra året och nu över jul och nyår när vi var ute och reste såg jag fåtöljer gjorda av lastpallar, så det tänkte jag skulle bli ett av mina projekt i sommar. Klart jag ska ha ett bord till fåtöljerna! Tack för tipset :D

    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att se hur man tänkte sig det hela från början. Och visst har man gjort en del tabbar, men i det hela så har väl både du och jag lyckats!?
    Sen att vi både fått lite krämpor som gjort att man varit tvungen att börja lägga igen en del arbetskrävande rabatter är en annan sak. Men man kan ju göra annat..... *fniss*
    Hålet har tyvärr inte riktigt läkt igen och det kommer några få droppar sårvätska varannan dag. Men med tanke på hur det var tidigare så är det "ingenting"!
    KRAM
    Susie
    Susie

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att den långa rabatten inte ska tas bort :D

    Jag tror att trädgårdenn är en resa och kommer att förändras hela tiden och till det hör givetvis att ta bort mindre lyckade rabatter eller när man inte orkar hålla på längre. Jag tror dock inte jag kommer att fylla igen med gräsmatta utan det blir nog mer grus!

    Ha en skön helg trots gråvädret!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Vacker gul ros! Intresse och smak förändras som livet. Man får välja vad man vill prioritera efter var i livet man står just nu:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.