Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 februari 2017

Sett solen idag.

Här kommer de andra växterna som fick följa med hem.En Myrten med en del knopp kunde jag inte motstå.

En Ampellilja som ska få en ampel att hänga i sedan.

Å så den här som när jag ser den alltid kommer att tänka på vad min dotter kallade den när hon var liten.Kalleanka blomma.Om det var någon blomma med i den tecknade filmen så var den den där vita callan.

Sen köpte jag 4 st miniväxter jag gillar sånt.

Den här har ju även en blomknopp så den var välkommen i fönstret

Och så en fetbladsväxt som kan få växa sig större i vår.
Idag har vi haft lite sol men det blåser så att man inte vill gå ut.Det har ju även blivit kallare så med den vinden gör det ont i kinder och näsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.