Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 14 mars 2017

Gamla bilder som väcker minnen.Och glädje.

Har fortsatt med att gå igenom dvd-skivor med gamla bilder.Hittade då dom här som jag kanske har visat förut.Målade och dekorerade krukor som jag sedan planterade pelargoner i och satt på en hylla som maken byggde åt mig.Hade den i växthuset fylld med pelargoner tills det blev lagom temp för att flytta ut de flesta.

Har inte hunnit att göra något nytt inlägg utan det här från tidigare i veckan får dugga även för veckans tema glädje.För att sitta och titta på gamla bilder gör mig glad. 
mer glädje hittar du hos
Pilgrim



Så här såg hyllan ut .Jag har den kvar fortfarande men nu börjar den att vara lite murken.

Här har jag den i uterummet innan den hamnade i växthuset.


Idag har jag jobbat där ute och plockat ut nästan allt som stod där inne.Så nu kan Marie och Tomas få montera ner växthuset när dom vill.
Är glad att jag sparat så många bilder som jag kan gå tillbaka och titta på igen.


Växthuset är nu nedmonterat.Gjordes i går och ligger nu på gräsmattan.Marie hant inte göra rent alla plast skivor utan det får bli senare.Fick lov att tappa upp ett varmt bad åt dom båda .Dom blev så frusna av att hålla på ute.


9 kommentarer:

  1. Ojoj! Så fina krukor du har målat!
    Och maken då! Vilken snickare. Så fantastikst fin hylla! Wow! Jag är så avundsjuk på alla som har en händig dito. Min man motsätter sig ofta min lust att köpa färdigt med motiveringen att "Det där är enkelt. Den gör jag till bråkdelen av priset". Ibland får han till det - men, kräsen som jag är känns det ibland riktigt jobbigt att behöva nöja mig med saker som saknar helt "finish" ;-)! Annars är han bra "att ha" ;-)!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jättekul att gå igenom alla gamla bilder. Ibland hittar man bilder med trädgårdsgrejer så man tänker: Hur tänkte jag här? Men oxå såna som dina krukor!
    Superfina verkligen!

    Ha det gott och lycka till med nya glashuset när det kommer :)

    Trevlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Att skapa blir man verkligen glad av. Hyllan väldigt fin och verkar praktisk också. Lycka till med nya växthuset!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Kikar också på gamla bilder ibland, mycket minnen.
    Så snygga krukor du gjort, har inte sett de förut. Den där hyllan fick mig att gå igång, behöver nog en liknande till mitt blivande växthus.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka fina krukor dina pelargoner har. Och hyllan är ju jättepraktisk. Letar inspiration till något liknande och idéen med rundstavar som håller kvar dem var superbra.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken ursnygg hylla! Man kan ju tro att Ernst byggt den (Obs - jag gillar Ernst, så det är positivt!). Att det också ligger mycket arbete bakom dina krukor förstår jag, kul att du har dem kvar på bild. För jag förstod det som att du inte har dem kvar?
    Önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Herlig glade krukker, og en fantastisk pelargonutstilling :)
    Alt har sin tid, og minnene beholder vi!
    God helg til deg!

    SvaraRadera
  8. Oj vilka vackra krukor och jättefin hylla för pelargoner. Då kan man ju se alla mycket bättre. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  9. Så fina krukor! Visst är det roligt med bilder, älskar att gå igenom mina. Härligt med fina minnen.
    Vilken bra hylla, önskar jag hade plats med en sådan.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.