Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 23 mars 2017

Månadsbild.

Jag har valt den här rabatten som månadsbild men jag vill ju visa alla växter som är på väg upp och som är orsaken till att det blev den här bilden.

Från andra hållet men samma rabatt

Den gula klockliljan som tillsammans med Kejsarkronerna har kommit upp med rekord fart.

Vit Nunneört

Vintergäck

Kejsarkrona.

Kejsarkrona

Blåsippa

Gullviva.
Blev många bilder men jag ville ju visa varför jag valt den här rabatten till månadsbild.
Dom här soliga men blåsiga dagarna har fått fart på växtligheten.Och idag har jag börjat lite smått och städat i en rabatt.Och jag kan berätta att det känns i kroppen att det är ett år sedan nu som jag har gjort något utejobb.Jisses så  ont jag fick överallt  .Men det är ju sånt som går över.Tog även en lång promenad innan vi började i trädgården.Vi håller även på och tar bort plattorna som jag hade som golv i gamla växthuset.Det nya ska stå på en träplattform som ju då också blir golv.
Fler månadsbilder hittar du
HÄR
Hoppas det blir fint i helgen så jag kan göra lite mer ute.


9 kommentarer:

  1. Vi ligger lika när det gäller blåsippor och gullvivor, men resten av växterna, ja där leder dina med hästlängder.
    Ser ut som en fin helg, särskilt på söndag. Det gillar vi.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vi har kommit ungefär lika långt i vår trädgård nu, du ligger kanske lite före. Det blir en härlig rabatt när allt kommit lite längre. Det är så spännande att följa vårens framfart. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  3. Åhhh, blåsippa. Det måste du visa bild på när de blommar. Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Det är kul att se vad som finns i rabatterna på månadsbilden. Hos mig blommar det tyvärr inte så mycket ännu på just min valda månadsbild, men nästa månad hopppas jag det går mer i grönt ;)

    Ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ler för det är så typiskt för den här årstiden att man behöver visa detaljerna. Om några veckor behöver vi inte det längre. Förstår att din rabatt snart kommer explodera.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  6. Det har kommit långt hos dig, hittade de första knopparna på en blåsippa idag, Härligt.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Herlig når skuddene popper opp av bakken :)
    God helg!

    SvaraRadera
  8. Ler igenkännande, för visst känns det i kroppen att trädgårdssäsongen har börjat! Och inte kan vi hålla oss till en enda bild, nu när våren äntligen kommit. Så mycket spännande som är på väg upp i din rabatt, tänk så fort det går!
    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/03/med-dottern-pa-stockholms-tradgardsmassa.html

    SvaraRadera
  9. I två år har jag tänkt att köpa svart krolilja men det har inte blivit av. Attans. Trelvig helg! /Charlotte

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.