Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 9 mars 2017

Trädgårdsminne

Har ganska många trädgårds minnen.När vi flyttade hit för massor med år sedan var jag inte intresserad av trädgård.Vi hade nog bott här några år innan det tog fart.Det här som ser ut som ett förråd är en ful cementmur som började rasa sönder och är grannarnas.Hade då sett i en bok dom där fönstren som man kunde sätta upp och det var spegelglas i dom som lurar ögat.
Vi frågade grannarna om vi fick sätta upp panel på vår sida och det tyckte dom var en så bra idé att dom satt upp lika på sin sida men målade sin röd som deras hus

Så här blev det när allt var klart .Vi blev mycket nöjda med hur det ser ut.Det har lurat en del som trott att dörren gick att öppna så man kunde gå in till grannen eller att det var en bod som man kunde ha grejer i.

Och vilka härlig minnen jag har från de första åren med växthus.Jag sådde och sådde och alltid förtidigt.Men å så roligt det var.


Här har jag sått Riddarsporrar.Det var innan trädgården blev invaderad av sniglar.

Här har det grott bra.

Tomater och gurka.

Så lycklig man blev för varje liten grön topp som kom upp ur jorden.



Och jag hade så fina trädtaklökar som jag tyvärr inte har kvar längre.

Den här var jag så stolt över den var så vacker.

Saknar denna Spireabuske med dom härliga och roliga blommorna.Röda,vita och gula.Såg ut som ärtblommor.Blommade tidigt och med massor med blommor.Här på bilden hade den växt till sig och började bli stor.Men så blev det en sträng vinter och tror att det var haren eller rådjuren som åt upp nästan hela busken .Den hämtade sig inte från den hårda behandlingen utan tynade bort trots att jag pysslade om den så mycket jag kunde.
Vill du läsa om andras minnen gå då 
HIT

Snön som vi fick är redan borta.Det regnade i morse.Saknar den inte.Solen har tittat fram lite i eftermiddag och man blir på gott humör .Och att sitta och gå igenom gamla cd-skivor med bilder var också kul.
Bilderna här är från 2006.så det är några år sedan.
Önskar er en fin helg. 

17 kommentarer:

  1. Häftigt med väggen!!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé med muren och spegelglas som fönster :)
    Funderar genast var jag skulle kunna göra en liknande kuliss :)

    Allt gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilket lysande förvandling av muren och fiffigt med spegelglas i fönstren.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken fin kuliss ni skapade :) Jo sådder har man många minnen av liksom att haren älskade ginsten. Det var så den försvann här också.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Mange fine hageminner...
    Et sånt "lurehus" har jeg aldri sett! Tretakløkene var skikkelig fine! Særlig det røde.
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Ja det är ju väldigt kreativt med trädgård så det blir många minnen. Det lätt att komma ihåg det man gör. Rolig hussida och så kul att ni fick med er grannen på idén fullt ut.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Ett blogginlägg som får en att resa sig och gå direkt ut i trädgården för man blivit så inspirerad - det är det allra bästa med bloggvärlden. Och ja, det var precis vad ditt inlägg fick mig att göra. Din vägg med sina spegelfönster. Vilken helt underbar idé och så snyggt genomfört. Får se vad inspirationen leder till, nu behöver jag smälta tankar och grubbla lite.
    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera
  8. Men det var ju hur häftigt som helst med den panelklädda muren med spegelglas. Jag skulle definitivt ha försökt att öppna dörren för att se vad som fanns på andra sidan. Ja minnena blir många genom åren. Synd på den fina spirean. Det är inte lätt att odla alla gånger när man ständigt har besök av rådjur. Jag var ute och sjasade bort ett senast imorse.

    Ha en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  9. Det där med fönstren var ju en toppenide! Funderar genast på om det skulle passa någonstans hos oss :) Om du vill ha en ny sådan röd ginst så prova att göra som vår granne, sätt hönsnät om den från början, då äts den inte ner helt utan kommer igen. Grenarna växer genom nätet och döljer det rätt snabbt. Glad helg!

    SvaraRadera
  10. Wow - vad jag gillar idén med en vägg med dörr och "fönster" in till grannen!
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  11. Ett klurigt sätt att luras på, och finare än en tråkig mur.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  12. Så smart med spegelglasen. Misstänker att ni har fått skratta en del när folk har tagit fel :D
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig idé med väggen och spegelglasen det blev ju hur fint som helst något som man gärna tar efter.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  14. Speglar är fenomenal att ha i trädgården just för att lura ögat!
    Det var flera år sedan jag såg din "kuliss" och trodde den inte fanns mer men det blev verkligen en AHA-upplevelse. SÅ var det ju!!
    Det är oxå ett minne :)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Men så fiffigt ni har gjort! Det kan verkligen lura många kan jag tänka!

    Önskar dig en trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  17. Underbara minnen och du har verkligen gjort det fint hos dig!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.