Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 20 mars 2017

Vårens första kruka med vårblommor.

Fick följa med M och T till Ekenäs trädgård.Man åker mot Stigtomta och Flen så ligger det där vid en vacker herrgård.Vi var där förra året med då handlade jag pelargoner och några Primula.Dom här pelargonerna köpte T och sedan klippte han skott till mig som jag nu har planterat och satt under lysrör i källaren.


Här är mina inköp planterade i en vacker terrakotta-kruka.Primula ,Pärlhyacinter och vita pense'er

Äntligen har vi kommit så långt så att man kan sätta ut lite vårblommor.Hittade att många växter har satt redig fart nu i rabatterna.Kejsarkronerna är uppe helt plötsligt.Den gula och den svarta Klocklijan tittar upp.I går var det en så fin och solig dag men lite kylig.Nu Måndag är det grått och har kommit några droppar regn på morgonen.

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fina primulor.Du kan säkert plantera ut dem till våren.

    Trevlig helg

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.