Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 24 april 2017

En liten början.

Nu har vi börjat så smått med att montera upp mitt nya växthus..R och jag satt ihop sockel och lagt ut den.Och då när jag stod där mitt i så såg jag att det blir stort.Kändes nästan maffigt.Från 9,9 till 15,1 kvadrat.Blir ju lite skillnad.Men med det här dåliga vädret så tar det nog några veckor innan det blir klart.
Själv har jag flera läkarbesök den närmsta tiden.Börjar i slutet på veckan med prover på labb sedan blir det läkare i början på Maj.Ett par veckor efter det så är det röntgen och läkarbesök på Ortopeden i Nyköping.
Den här veckan får jag även besök av fönsterputsare ,gud så skönt det blir att få rena fönster.
Har även fixat hemstädning som kommer i början på Maj för en provstädning sedan är det tänkt att dom ska komma varannan vecka.
Bra att jag fick ordnat dom här sakerna så man slipper ha dåligt samvete för att man inte orkar ha så rent som vill.
Veckan dom inte städar räcker det ju att snygga till badrum och toalett.

Min arbetsinsats den här veckan blev att jag fixat en fönsterputsare som var här i går och på två timmar fixade alla våra fönster även i uterummet.
Och om en vecka har jag fått tag på städfirma som börjar den 8 Maj.Gick bara runt och njöt av våra rena fina fönster resten av dagen.
Du kan gå 
HIT
Om du vill läsa om vad andra har gjort för arbetsinsats.
Ha en fin sista April och första Maj.

2 kommentarer:

  1. Så kul med nytt växthus!! Nyfiken vart ifrån:)
    Tråkigt att din hand inte läkt som det ska!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte mitt växthus hos Willab före jul då det var en rabatt på 8000 tusen om man köpte innan ett visst datum.Det gamla var även det från Willab.Har bara bra erfarenheter av dom.Bra kvalitet på deras växthus.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.