Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 2 april 2017

Man blir så glad.

Ja kan man bli annat när man för se hur vårblommorna börjar den ena efter den andra.Den vita nunneörten.Har det latinska namnet i en pärm men orkar inte leta fram det.För mig är det inte så viktigt utan jag är glad över att komma ihåg vad vi kallar dom med svenskt namn


Bara en liten bit från står dom här små jättesöta krokusen.

Även den röda nunneörten är på gång.
Vi har ett så härligt väder här idag R och jag vilade i var sin solstol på altanen efter maten.Så mysigt när man kan börja med det igen.Själv har jag sedan suttit i uterummet och läst klart en bok.Var en spännande så jag var tvungen att läsa klart.

3 kommentarer:

  1. Her går det unna!
    Den fine hvite heter vel Corydalis malkensis, tror jeg.
    God søndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte klokt vad fort det går nu! Nyss hade jag inga krokus alls, nu är det massor i trädgården och idag såg jag blåsippor i "parken". Underbart!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Det går snabbt när våren kommer på allvar och den är ju så välkommen och likadant är det med vårblommorna man kan bara säga att det är en underbar tid.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.