Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 20 april 2017

Månadens bild.

Det här är inte månadsbilden.Ville bara visa den för att den överlevt alla kalla nätter då den legat nere på marken och sett alldeles sladdrig ut.Tänk att en växt kan återhämta sig så bra.

Det här är månadsbilden .Bara lite jobb till så är det klart för att börja montera upp mitt nya växthus.Dottern med sambo var här och jobbade hela eftermiddagen tillsammans med Ronnie.Känns så himla härligt.

Här kommer tre bilder till på Julrosorna som också har sett för ynkliga ut efter frostnätterna


Den här fräkniga är så vacker.
Hoppas nu att vi får lite värme snart det behövs.Blir lite avis på sonen med familj som just nu seglar i Caribien.
Såg en liten film på Instagram där dom har sällskap av Delfiner.
Fler månadsbilder hittar du
HÄR
Ha det .

12 kommentarer:

  1. Vi har någon liknande Fritillaria som också har legat ner, jag tror att den rest sig lite men är inte lika utslagen som din. Vilka vackra julrosor, ska försöka köpa några när vi åker till Tyskland och Holland med trädgårdsföreningen, snart. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ha ett växthusbygge och så småningom växthus att se fram emot. Så fin är inte min F raddeana efter frosten. Först blev bladen brunsvedda och nu vete sjutton hur blommorna ser ut...

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Wow! Sällskap av delfiner i ett varmt hav!! Gissa om man blev avundsjuk.....
    Förstår att du är spänd på ditt nya växthus (Njutarhus?), blir det klart i helgen så att du kan börja ställa in krukor m.m.?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag inte.Tar nog ett teg för oss att sätta ihop alla delar och skruva skruva.Sedan när vi fått ihop det så måste vi få tag på hjälp när fönstren ska på plats. Det kan visst vara lite piligt

      Radera
  4. Vilken fantastisk överlevnadsförmåga. En mycket vacker Fritillaria. Och väldigt fina julrosor. Den fräkniga är riktigt snygg. Och så mysigt att växthuset snart kan börja monteras. Förstår att du ser fram mot det.

    Ha en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  5. En helt underbar Fritillaria.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Nog är man tacksam över att de klarar aprilvädret. Blommar din fritillaria redan nu eller är det en arkivbild? Jag såg stora bestånd av dem i England, så nu är jag verkligen sugen att plantera egna. Din har en väldigt vacker färg!
    Läste om din hand, är det ett ganglion du fått nu? Hoppas du kan få hjälp av din doktor, tycker verkligen synd om dig. Hoppas du får en bra helg utan för mycket smärtor.

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag nyfiken, skall växhuset ersätta ett gammalt eller är det ytterligare ett växthus? Fina bilder på växter du bjuder på idag och lycka till med växthus-"bygge" i helgen. /CHarlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det nya växthuset ska ersätta det gamla som är nedmontera och nu hos dottern och hennes sambo.Uppmonterat på nolltid.Sambon ska ha pelargoner där inne så han var lycklig.

      Radera
  8. Godkväll i stugan!

    Tack för dina fina ord om mitt bloggande! Jag kommer aldrig glömma hur jag skrek rakt ut när "någon" hade kommenterat mitt första inlägg och denna någon var du :D
    Det är så många som har slutat blogga och säkert lika många som tillkommit. Det är trist tycker jag att många slutar skriva blogg och går över till Instagram, enbart.
    Jag gillar, som du säkert förstått, det skrivna ordet tillsammans med bilder, så även fast jag kämpar på med Insta så tror jag att jag fortsätter blogga.

    Det ska bli så roligt att se ditt njuthus växa fram :)

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara Julrosor du har i Din trädgård jag vet inte ännu om den vita jag har lever ännu.Så roligt med ett nytt växthus att börja sommaren med.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  10. Sååå spännande med växthuset! Ska bli roligt att se bilderna sen. Julrosorna är bedårande och Kjesarkronan gillade jag verkligen färgen på. Du har det fint i din trädgård.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.