Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 6 april 2017

Vårplantor jag inte kan vara utan.

Nu dom sista åren har Pelargoner varit det som jag vill ha på våren.Och i år har jag många nere i källaren som bara väntar på mitt nya växthus.
Vi ska börja bygga trädäck i nästa vecka så det ska väl inte dröja allt för många veckor innan mina krukor får komma upp ur källaren.





Också ett inköp för året.Det blev lite rörigt med bilderna dom skulle ju ha legat sist.Mina Primula.
Årets inköp av primula.Trivs så bra i sin kruka ute och blommar för fullt

Jag tog skott på alla fina jag hade i växthuset i höstas .Alla tog sig och har fått stå under extrabelysning hela vintern.Och när jag planterade om dom nu i vår så blev det ännu fler satta.En hel del har jag redan gett bort och fler blir det nog sedan.
Finns ju andra växter som jag gärna vill ha nu på våren .Köper alltid några nya Primula.Dom står redan ute och blommar så fint.Förra årets in köp har även börjat blomma.
Växter som andra inte vill vara utan kan du läsa och se
Här.
Jobbat ute idag och fått klart på ännu en rabatt.Skönt nu när man kommit igång
Solen sken fram ända till efter två då började det komma moln men det är inte helt mulet .
Gissar att många av er är på mässan och lite avis är jag men det kommer fler år.


5 kommentarer:

  1. Oj så många vackra pelargoner du har. Jag har minskat ner på dom, bara för att inte ha så många krukor som behöver vattnas om vi åker bort någon gång. Fast det gör vi inte under sommaren, bara på våren kan det bli någon gång. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  2. Så många vackra pelargonsorter du har! Jag är inte så bra på att förvara dem, dumt för jag ogillar verkligen slit och släng även i växtvärlden. Men jag hittade sticklingar av något 10-tal doftpelargoner för ett tag sedan. De vårdar jag ömt nu :)

    HA en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Men visst, så klart pelargonerna måste in på listan. Jag har mårbacka som står i fönstren i glasverandan. Jag älskar dom, så otroligt fina.
    Dina ser verkligen välmående ut!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Dina pellisar har klarat vintern alldeles fantastiskt! Mina ser ut ut som sorgsna pinnar än så länge.
    Hur gör du?

    Ja det är skönt att våren kommit igång även fast det idag är kallt här, än så länge. Barra 3 grader och duggregn. Jag var på mässan i torsdags och den är precis lika som vanligt så du behöver inte vara avis ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Mange flotte sorter! Og griselekre Primula :o
    God helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.