Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 4 april 2017

Vi fick sol idag men så kallt.

Vaknade till en dimmig dag men fram mot middagen så klarnade det upp.Men vi har vind från havet så det ganska iskallt ute.Men jag klädde mig varmt och gick ut för att ta en omgång i några rabatter.Klarade ett par timmar sedan så kroppen nej tack vill inte mer idag.Jaha det är bara att lyda när kroppen muttrar.

Nu börjar Julrosorna blomma så fint.Men mina ser lite peliga ut .Tror den här vintern med ingen snö kallt ena dagen plusgrader nästa det är inte så bra för några växter.

En storblommig hängfucsia köpte två olika de andra sitter i en lika dan korg.Bor ännu i källaren.

Källaren har många fina pärlor som jag gärna går ner och beundrar.
Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen måste låta min hand få vila då den bara är så usel.
Hoppas ni har varmare en oss.








3 kommentarer:

  1. Jag har varit i Växjö med jobbet hela dagen och där var det varmt och skönt såg jag för folk gick i T-shirt. Själv var jag bara inne dessvärre. Ingen trädgård förrän i helgen!

    Krya handen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har haft hyfsat varmt så jag har varit ute flera dagar och städat upp. Ryggen börjar bli lite trött ibland men då får jag göra annat en stund så brukar det ordna sig. Det är bra att byta ställning och göromål. Fucsia har jag undvikit, har inte riktigt kunskap om hur dom övervintras på ett bra sätt men häromdan var vi och lyssnade på Kenneth Nilsson och han berättade allt om hur man gör. Så nu kanske det blir nån sån snart. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Underbara julrosor! Jag vet inte om mina ens har börjat sätta knopp för jag har inte kollat dom. Igår lyckades jag ta mig ut i växthuset och göra LITE nytta, sen gick jag ut med Santos ett LITET varv och så fick jag ont igen. Det är inte kul att återfå sina krämpor. Så idag har jag inte varit utanför dörren fast vi haft fint väder.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.