Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 28 maj 2017

Det börjar bli klart nu.

Här jobbades bra i vårens varmaste dag.Taket uppe och dom mäter in så att är lika .Det där på bilden är sonen och hans son Tristan.Dom är långa båda två så dom skruvade det som var högst upp.

I går kväll när dom åkte hem straxt efter sju såg det ut så här.Dom gjorde klart nästan allt men dörrarna får vi fixa själva dom hade en dörr färdig då dom kom underfund med att en list var felvänd så det fixar vi själva.Det gick åt mycket mat kaffe och vatten i värmen för att dom skulle orka.Sedan ska stuprören upp och locket över hängrännan.Hade tänkt pyssla med sånt idag men det är så varm att vi orkar inte.Det kommer svalare dagar då vi kan göra sånt.
Men så nöjd jag är med att det äntligen är glasat klart.
Ser ni den gula citronen där inne på växten.Fick den av sonens familj.

1 kommentar:

  1. Så underbart att växthuset är (nästan) klart och står på plats. Det är ju inte så lätt som det verkar i alla broschyrer och kataloger att få till det. Jag vet det av egen erfarenhet. Fast vi hade hjälp av byggare, men det var krångligt för dom i alla fall. Vårt skulle ju anslutas till husväggen, vilket tydligen gjorde det hela extra krångligt. Men bra blev det.....
    Fast just nu tycker tydligen bladlössen det också, så igår var jag tvungen att bespruta allt med ett biologiskt gift och så ska jag sätta ut biologisk insekter som ska äta upp lössen. (Sen blir man väl tvungen att spruta mot insekterna också!)
    Sen hade ni fått regn också! Så underbart. SMHI bara lovar och lovar, men inte en droppe har kommit. Så idag blir det till att vattna igen - med slang, trots bevattningsförbudet sen 15 april. Men vi har ju egen brunn och det räcker till 4 timmar per dag, sen får man vänta tills dagen efter.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.